Genbrug om halsen

Jeg har altid haft en kærlighed for gamle farverige disketter og gamle bånd til båndoptageren. Yndigst af alt er de mini-udgaver af kassettebånd, som gennem en årrække er blevet brugt til diktafoner. Da et familiemedlem for et halvtårs tid siden lystigt fortalte mig om, hvor mange af sådanne ubrugte bånd han gennem sit arbejde var med til at smide ud, slog jeg til. Dette resulterede i en hel kurv med bånd og en aflagt diktafon.

Et er at have en kurv fuld af kassettebånd, noget andet er at finde en smart både at udnytte dem på! Dette fik jeg en rigtig fin halskæde ud af! Da der allerede var hul i båndet, var det egentlig bare at sætte denne metalkæde gennem båndet og tage det om halsen. Allerede efter at have haft halskæden på en dag, har jeg allerede fået to henvendelser omkring den. De får hver et bånd i morgen, til hver deres kæde!

Har man ikke lige til gamle kasettebånd, kan barndommens perlepladefigure, gamle perler eller lignende også bruges! Find blot en gammel halskæde med et kedeligt vedhæng, og lav selv alle de nye vedhæng du lyster!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar