Glæden ved genbrug...

Du er nu i gang med at læse mit første indlæg nogensinde! Det er mig en stor ære at byde alle som ønsker at være en del af mit kreative og delvist miljøvenlige verden velkommen. Jeg er en 18 årig pige, som ved siden af min daglige skolegang (gymnasium) ynder at udfordre mig kreativt. Denne interesse kombineret med en stor lyst til at værne om miljøet, har medført et stigende antal kreative genbrugsideer.


I løbet af de sidste måneders tid har jeg blandt andet erfaret, at der faktisk er en kæmpe interesse for at udforske nye måder hvorpå man ved lidt kreative tanker og en smule fingersnilde kan genbruge noget af de KÆMPE store mængder emballage, som desværre produceres. Herved er det muligt at skåne miljøet for kuldioxid fra afbrænding at disse farverige materialer og samtidig eventuelt forhindre, at materialerne bliver smidt ved siden af skraldespande.


Med denne side ønsker jeg altså at sprede budskabet om nemt miljøvenligt design. I denne sammenhæng har jeg dog erfaret, at den store interesse ikke nødvendigvis betyder, at alle begynder at gemme eksempelvis emballage og tænke i andre baner. Her kommer bloggen ind i billedet! www.genbrugblirguld.blogspot.com er altså ikke ment som den store AHA-oplevelse designmæssigt, men groft sagt et spark i røven på alle de folk, som mangler ideerne med har viljen til at hjælpe miljøet og udfordrer sig selv samtidig! Jeg vil løbende skrive indlæg om nye generelle tiltag samt egne ideer og krydrer dem med en ordenlig stak billeder!




Helene

2 kommentarer:

  1. Det er en super go side i har fået lavet. også en rigtig go ide med de nye tiltag med andre genbrugs ideér.
    hilsen camilla

    SvarSlet
  2. Rigtig mange tak, Camilla :o)

    SvarSlet