genbrugelig cupcake

Det er blevet rigtig sommer, solen skinner fra en skyfri himmel, de første studenter er spottet og de første danske jordbær er kommet frem! Sommertid er i min verden også muffin/cupcake tid! Nu kan man dekorerer dem med diverse bær og hjemmelavet pynt! MUMS! Søstrene Grene har åbenbart også ladt sig gribe af stemningen, og sat sådanne porcelænskager til salg:



Charlotte (besøg hendes fantastiske blog her) var så sød at skrive et indlæg om ovenstående herligheder, hvilket jeg er dybt taknemmelig for. Ellers havde jeg højest sandsynlig ikke fået nogle. De var nemlig allerede udsolgt i Søstrene Grene hvor jeg bor. Min mor blev kontaktet, og sørme om hun ikke fik støvet tre op til mig i Københavns området! Tak Mutti ;o)

Bloggen her hedder jo www.genbrugblirguld.blogspot.com, og der er jo egentlig ikke så meget genbrug over disse porcelænskager, desværre. Ud over, at de på billedet er placeret på mine malede ølkasser, som jeg i et frikvarter fik tiltusket mig på mit gymnasium. Men jeg har faktisk tidligere eksperimenteret lidt med genbrugsmuffins / genbrugscupcakes, hvilket der kom denne herlighed ud af:




En gammel gaveæske, en flaminkokugle min søster har skaffet, nogle gamle aviser til papmache og noget bølgepap min far fik en flaske vin pakket ind i. Selvfølgelig går der også lidt ikke så genbrugs-agtige ting til som lim, tapetklister, maling og lidt perler. Men lidt genbrug er det da i det! Arbejder lige pt på at udtænke en måde hvorpå, man kan benytte coffee-to-go kaffebøtter i rillet karton til at lave lignende kager af! Fortsættelse følger!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar