Kaffeposer, kreglergen og kommode

Jeg har tilladt mig at holde nogle afslapningsdage, de sidste dage. Måske fik jeg slappet lidt for meget af i går!? Jeg fik i hvert fald snydt jer for et indlæg, undskyld! Men nu får I bare et dobbelt så langt et, for afslapningsdage = krea-tid. Så jeg har fået udrettet en masse!

Nappede cyklen ned i byen i eftermiddags! Ville egentlig forbi en af byens store genbrugsbutikker, men den nåede desværre at lukke, før jeg kom ud af sengen og i gang. Og da jeg så nåede til Panduro for at købe nogle tryklåse, lukkede de foran næsen på mig. SNYDT! Så Helene måtte utrolig slukøret cykle hjemad. Jeg fandt dog hurtigt på at aflægge min kære farmor et visit. Høflig som man nu engang er, tilbyder man at gå ud med skraldet for at få en oplagt muglighed for at pleje sit genbrugsgen. Og minsandten om der ikke var gevinst i den ene store container?! En masse terninger, en stor pakke ubrugte filtdutter til farmand og en "bord-komode" til Helene, som dog kunne trænge til en kærlig hånd. Ja tak, slå til og Helenes cykel fik læs på hjem :)

Jeg nåede desværre ikke at tage et billede af komoden, før i gik i gang. Den var malet (virkelig sjusket) grøn og blå med noget dårlig maling som smittede af. Derudover var der små hakker og lidt tapetrester. Så pt har det været nødvendigt med noget plastiktræ til hullerne samt et tykt lag maling til at forsejle det andet. Det er dog bestemt nødvendigt med noget mere maling! Men i forbindelse med, at mine elskede ølkasser blev malet hvide, har jeg, takket være min far, en masse maling tilbage. Det har min færdigmalede sættekasse nydt godt af, og min nye kommode kommer til at lide samme skæbne. Som i nok kan fornemme af mine seneste indlæg, er jeg også kommet i besiddelse af en voksende mængde tapet. Overvejer lidt, om kommoden her skal nyde godt af noget Dotty-tapet fra Ferm Living!? Hvad siger I? Mangler dog stadig at modtage noget tapet fra Mirjam, så valget af tapet til sættekasse og kommode må vente til næste uge. Jeg glæder mig til at få besøg af Post Danmark snarest!

Jeg har faktisk lavet samme stunt med en kommode før før! Her fandt jeg en lignende men lidt større komode på et loppemarked til sølle 40 kroner. Den var dog modsat mit nyeste fund i god stand, så den fik bare noget rødt og pink Marimekko-papir og en afvaskning. Så var den så god som ny! Nu fungerer den som opbevaringslager for en masse slikpapir, hvorfor der er sat røde lapper med tekst på skufferne:



Herudover fik jeg i formiddags, mens jeg desværre sov, besøg af Karen Maries søde veninde, som leverede en herlig stor rulle kaffeposepapir. Er virkelig faldet for motivet og farverne, og jeg har derfor besluttet mig for, engang i den nærmeste fremtid at flette en kurv til mig selv :) Hvis du læser med her Jane, så TUSINDE tak igen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar