1 mælkekarton = 1 pung!

Først begyndte jeg at gemme alt plastikemballagen hjemme hos os. Så startede jeg på at hugge alle de tykke store kuverter og nu er jeg begyndt at gemme alle juice og mælkekartoner. Husets skraldespand forbliver snart tom! :)

Hen på eftermiddagen for et par lørdage siden på Store Byttedag, så jeg Hadla give Karen Marie en blå pung. Jeg kunne til en start ikke gennemskue materialet (se pungen på Karen Maries blog her). Jeg mente dog at have set det blomstrede mønster før, hvilket viste sig at være sandt. Det var fra mælkekartoner, at blomsterne stammede! Jeg må indrømme, at jeg faktisk ikke mere end nåede hjem, før jeg fik gang i computeren min og tvang den ind på www.google.dk! Herefter blev mælken i køleren demonstrativt tømt, så jeg kunne få foldet min første pung.

Nu har folderierne stået på et stykke tid, og det er blevet til hele to forskellige slags punge. Eller den ene slags findes i flere varianter. Har forsøgt mig både med mælkekartoner og juicekartoner, som det ses af nedenstående billeder:







Jeg har forsøgt at tage samle nogle links til vejledninger samt at tage nogle billeder imens jeg foldede en pung af netop en mælkekarton. Efterfølgende har jeg tegnet lidt videre på billederne i paint. Og mon ikke der meget snart bliver en lille vejledning ud af det?? I den forbindelse skal det lige nævnes, at det faktisk var Hadlas geniale ide med trykknapper som lukkemekanisme samt måden hvorpå pungen holdes sammen inden i. Jeg forsøgte mig først med velkro og klips som luknings mekanisme og tape til at holde sammen på indersiden, men det holder altså ikke i længden! På den anden slags pung bruges selve skruelåget som mekanisme! Rigtig smart, hvis du spørger mig! Men utrolig mange tak til Hadla for at ville dele tricksne! :)

Pungene er i hvert fald et genialt påfund, hvis man skal give pengegaver væk og vil spare sin skraldespand for en masse unødvendig karton skrald! Vejledning og linksamling følger..

7 kommentarer:

  1. ej hvor er de bare super smarte... dem må jeg prøve når der kommer en lille vejledning :)
    Er stadig i fuld gang med min taske, men det går langsomt, skal jo lige skaffe plastik undervejs :)

    SvarSlet
  2. Kom faktisk til at tænke på om der ikke var et eller andet man kunne hitte på med de kasser man får tilbage fra capri sonne juicen i stedet for bare at smide dem ud... hmm bare lige en tanke :)
    Sorry jeg lige spammer lidt :)

    SvarSlet
  3. Hvor spændende. Og trendy.

    SvarSlet
  4. Fedest...jeg lagde også mærke til den lille mælkekrtonpung på Karen Maries blog, god ide at bruge kartonens egen lukning som lukkemekanisme...

    SvarSlet
  5. Super fine punge! og tak fordi du linker til mig! Og så lige et STORT tillykke med huen :0)

    God sommer, KH Karen Marie

    SvarSlet
  6. Mange tak Karen Marie :) Og det manglede da bare, at jeg linkede til dig!!

    Micha, jeg har faktisk roddet med ideen om at genbruge papkasserne som juicene er i, men er ikke kommet frem til noget endnu! :) Og nej, du spammer da slet ikke ;)

    SvarSlet
  7. Jeg kan ikk finde ud af det :(

    SvarSlet