Igen og igen og

...er egentlig titlen på en af det danske band Nephews store hitsingler, men også en god beskrivelse af, hvordan jeg mener man bør genbruge alverdens smarte gaveindpakningsting; gavebånd, gavepapir, silofan, gaveæsker og så videre. Den indstilling har jeg haft siden de mindre klasser. Netop derfor har jeg løbende gemt en masse papir fra indpakkede bøger og modtagede gaver. Gavebåndet går jo til skåle, som jeg før har skrevet et indlæg om, som kan ses her. Men gavepapiret er blevet samlet i kasser, men det slutter nu. Jeg har nemlig fået en ny ide!!

Det er blevet så moderne med færdiglavede gaveæsker, som ekspedienterne gavmildt uddeler i butikkerne (specielt HogM). I dem er oftest trykt et budskab om at genbruge dem, men jeg har desværre erfaret, at de som oftest ryger ud efter kun en enkelt bortgivning. Derfor har jeg sat mig for, at flette gaveæsker ud af alt mit samlede gavepapir fra gaver og bogindpakning. Ideen er egentlig bare, at flette to kurve, hvor den ene er lidt større end den anden. På den måde kan den ene kurv agere låg for den anden. Smart ikke!? ;) Jeg vil ligesom butikkerne forsøge mig med at klæbe genbrugs-budskabet på en fin collage inde i kurven. På den måde håber jeg, at i hvert fald min familie vil støtte op om budskabet og genbruge æskerne, nu de er hjemmelavet og dekorative. Måske endda benytte dem som opbevaring!?

Budskabet med dette indlæg skal IKKE misforstås. Jeg går bestemt ind for kreativ gaveindpakning med både bånd og papir. Jeg går bare ind for genbrug samtidig. Så samme materialer kan bruges til at smykke mange smukke og brugbare pakker ind!

Fortsættelse følger...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar