Mumi-mani - nu i garn!

Først en form for advarsel. Dette indlæg bryder lidt med temaet på min blog. For selv om jeg genbruger, redesigner og forsøger at være miljøvenlige, ja så har jeg også en anden side, som måske ikke kommer så meget til udtryk her. Jeg er somme tider lidt kreativ med materialer som ikke er helt så miljøvenlige. Jeg hækler/strikker lidt for tiden af nyligt indkøbt bomuldsgarn.

Egentlig er det fy fy, for der udledes jo en masse CO2 i forbindelse med bomuldsproduktion, bruges pesticider til at undgå insekter og eventuelt børn til at forarbejde råbomulden. Tre ting som jeg ikke synes så godt om. CO2 kan selvfølgelig ikke undgås. Men børnearbejde og pesticider er bestemt ikke mig! Ved efterhånden en del om det, da mit 3.g's studieretningsprojekt (SRP) omhandlede netop dette. Men hækler af lidt garn, må jeg tilstå. Det er blevet til denne Mumi, lavet efter en fantastisk vejledning af Christina (KrudtuglensMor). Minsandten om ikke min Mumi blev den femte og sidste Mumi i hendes give away. Dette betyder faktisk, at jeg selv kunne vælge mellem at få tilsendt retrostof, en overraskelse eller noget hjemmelavet. Jeg var slet ikke i tvivl. Efter at have set billeder af de mest fantastiske, kære og glade Mumi-malerier. Ja så valgte jeg da at få tilsendt sådan et, troede jeg! Christina mener, at billederne fungerer bedre i par. Så nu kommer der sørme to! :D Der findes ikke ord for min glæde lige pt. De kommer HELT sikkert til at pynte SÅ fint! NØJ jeg ser frem til at se dem!

5 kommentarer:

  1. Årh den er søøøøøøød!!!

    SvarSlet
  2. så godt hun skrev det var dig der havde lavet den, vidste slet ikke du hæklede :)
    Hvor er den bare blevet fin med stråhat og blomst... det er du da bare god til...
    KH Micha

    SvarSlet
  3. Min farmor lærte mig at hækle, da jeg ikke var så gammel. Så har jeg ikke hæklet i en del år, men nu er jeg så begyndt igen :) Med min tantes hjælp. Det er ikke lige altid, at jeg kan forstå opskriften.

    Så væltede min tante og onkels kat en keramik skildpadde ned, mens jeg var derude. Så mente min onkel at det var meningen, at min Mumi skulle have stråhatten! Så Mumi fik stråhat og sommerblomst.

    SvarSlet
  4. Hej Helene

    Din hæklede Mumi er bare rigtig fin.. og stråhatten fuldender jo det hele.. er opskriften en man må "låne"?

    hilsen Mette
    mette_rasmussen2603@hotmail.com

    SvarSlet
  5. Rigtig sød Mumi du har lavet .. Er også bare helt vild med Mumi selv :D

    SvarSlet