Mumitrolden slår til igen

Så er min grønne symaskine, et arvestykke fra min mormor, fundet frem. Den fungerer altid upåklageligt, et herligt arvestykke! Den har virkelig hjulpet mig mange gange! Mit nyindkøbte lyserøde (ynglingsfarve) genbrugsfund, et sengesæt med Mumi og venner er klippet op. Der er til to pudebetræk af dynebettrækket og en pude af hovedpudebetrækket. Jeg var solgt, da jeg startede, men nu er jeg altså helt væk, efter at have lavet en pude færdig.
Meningen var først, at der skulle sys en hvid lynlås på bagsiden, men knapper er lidt mere Mumi-agtigt i min verden. Så op på cyklen og ud til farmor og kapre knapper. Og sørme om jeg ikke fik kapret en masse store hvide knapper. Så nu lukkes betrækket med to store hvide knapper. Og rundt om knaphullerne er der med hvid tråd broderet en lille fin kant. Tid tager det, men så bliver min Mumi-mani også plejet rigtig godt i mens. Hvor er de dog bare kære, de små trolde! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar