Sik' en dejlig dag, det er i dag

Solen har skinnet og jeg har nået en hulens bunke ting! En portion friske hjemmeavlede hindbær til at starte dagen på mens en masse mails blev tjekket. Tak til alle, som vil sende eller sælge stof. Dejligt i gider bruge tid på at svare på min efterlysning! Senere en tur på posthuset og sende tasker. Lige som jeg træder ud af døren, for at gå den lange vej derop med min hund, bryder solen frem og regnen stopper. Så kan man da ikke andet end at trække på smilebåndet og føle sig lidt heldig. Oven i købet var der slet ingen kø, som der plejer! Herligt :) Hunden blev parkeret på hundekrogen og lå så fint foran imens!

På vej rundt om byens store sø, går vi forbi en bænk med en gruppe hjemløse. Når man går tur med en gammeldags sort labrador med de sødeste øjne og en stor logrende hale, får man hilst på en hulens bunke mennesker. Men den ene hjemløse falder for de søde øjne, og spørger om han må hilse. Aldrig har jeg set min hund logre så kraftigt. Det var altså kærlighed ved første klap! De fik kælet og jeg fik ønsket alle tre hjemløse en rigtig dejlig dag! En rigtig positiv oplevelse!


På tilbagevejen blev byens tre genbrugsbikse gen
nemsøgt. I den første store biks blev det til dette dynebetræk. Skal kun bruge lidt, så sælger/bytter gerne, hvis nogle skulle kunne bruge det til et eller andet. Faldt bare for mønstret!

Da hunden og jeg når til sidste biks, er det faktisk blevet godt lummervarmt. Hunden er tydeligvis tørstig, men jeg havde desværre ingen vand med. Plejer jeg ellers. Som havde jeg skreget det højt, kommer en af de søde damer fra biksen ilende ud med en STOR hvid skål med koldt hundevand. Ej hvor blev min hund glad, og hvor kunne jeg igen ikke lade være med at smile. Mig ind i genbrugsbutikken og kigge mens hunden tankkede op. Fandt ikke noget, men hev fat i damerne derinde og takkede mange gange. Det er så små ting som skal til, for at få en dejlig dag!

Samtidig er i dag også sidste hele dag i uvished. I morgen kommer svaret på, om jeg kan regne med en plads på medicinstudiet i Odense eller København! Det er et utrolig stort ønske, som går i opfyldelse, hvis jeg skulle få tildelt en plads. Omvendt er jeg klar over, at flere end nogensinde har søgt ind. Så har forsøgt ikke at regne med at få en plads, så skuffelsen ikke bliver ubærlig. Tværtimod har jeg så et år til at udforske ting. En kreativ/design højskole er i tankerne.. Men først ser vi, hvad morgendagen bringer! :)

Men alt i alt. En RIGTIG dejlig positiv dag. Så kan man ikke undgå at være ekstra energisk :)
Så jeg vil sy nogle flere pudebetræk til mine sengepuder samt et storblomstret betræk til søster!

6 kommentarer:

  1. Hej Helene
    Håber du får et positivt svar i morgen! Jeg er selv medicinstuderende i Kbh. og starter på 12. (og aller-aller-sidste) semester til september. Du er altid velkommen til at skrive, og hvis du er interesseret i at købe brugte bøger på et tidspunkt, så skriv endelig også (der er naturligvis blogger-rabat) :)
    Hilsen Katrine

    SvarSlet
  2. Hej Kathrine :) Mange, mange tak for din kommentar. Super dejligt at jeg må kontakte dig, det kan jo sagtens blive aktuelt! Og specielt det med bøgerne! Jeg venter spændt. Håber at kunne se det 00:01 i nat!

    SvarSlet
  3. Skønt retro betræk, Helene.

    SvarSlet
  4. Dejlige positive Helene, der forstår at værdsætte de små ting i livet - skøn læsning (også) i dag. Håber du får dit ønske opfyldt i morgen, men godt at du har en plan B....og den er nu heller ikke dårlig - pøj pøj kl. 11:01!

    SvarSlet
  5. Gud hvor pudsigt. Har nøjagtig samme betræk/mønster bare i blå/grøn variation. Har "stjålet" det fra mine forældres sommerhus og de fik det i bryllupsgave for snart 34 år siden.. Kunne godt være intresseret i at bytte eller købe en bid af dit. Min mail er togu@familie.tele.dk.

    SvarSlet
  6. Ej hvor sjovt, Ulla. Havde slet ikke spekuleret på, om det måske fandtes i andre farvekombinationer. Jeg har sendt dig en mail ;)

    SvarSlet