Endnu en travl fridag ;o)

I blev snydt for et indlæg i går. Jeg tilbragte egentlig stort set hele dagen hjemme, undtagen da hunden luftede mig. Dagen gik dog udelukkende med kreative gøremål, hvilket så endte med at tage alt tiden. Den store sættekasse er malet færdig med grunder, så dagen i dag skal blandt andet bruges til at give den første lag hvid højglans maling. At jeg allerede er nået så langt med at male den betød, at jeg lige faldt i svime over noget mere tapet og papir til at dekorere den med. Den gennemgående farve er lyserød, (total ynglings farve :D). I den forbindelse har jeg fundet mine gamle Monki (tøjbutik) bonner frem. Har gemt en hel stak, (jeg gemmer næsten alt!), da jeg elsker baggrundsmotivet. De får med garanti også plads i nogle af de mindre rum i sættekassen!

I løbet af aftenen fik jeg tid til at sy lidt på mit patchwork. Gamle sengebetræk, en Småfolk trøje med æbler, stof fået i gave eller, egne stofrester og nyt stof byttet med nogle af jer, er ved at blive til et tæppe af en masse sekskanter. Min kære søster var lidt skeptisk i starten, men sidder nu selv og syr sekskanter og donerede så sent som i går to par udslidte cowboybukser. Det ene revnede lige hele vejen i rø... tidligere på dagen. Fnis ;) Husholdningens skraldespand bliver for tiden snydt for alt pap, som går til sekskanter og firkanter i stedet. Firkanterne skal bruges til et andet genbrugsprojekt. Jeg har nemlig tænkt på, at lave en ølkasse-skammel ligesom Julia, hvorfor jeg søger en træølkasse i rigtig god stand!

Som dette ikke var arbejde nok til en "fridag", ja så bliver jeg nød til at smutte i den lokal genbrugsbutik. Så de havde en masse glaskugler til ingen penge samt en billig træbordlampe. Med disse to ting, en limpistol og lidt gammelt sengetøj, har jeg tænkt mig at lave et lille genbrugsforsøg! :) Fortsættelse følger selvfølgelig!

4 kommentarer:

  1. Dejligt at se "mine" stoffer i brug ;-)
    KH Jette / Kamma og Ko

    SvarSlet
  2. Herligt :)

    Kaffeposerne til tasken er ankommet. Skal lige have overstået endnu en arbejdsdag i morgen, op klokken 05:30 :S Så bliver den færdig og smækket i den nærmeste postkasse!

    SvarSlet
  3. hvor finder man julia ølkasse skamlen. har købt 2 ølkasser og 1 sodavandskasse(må det være da den er lidt mindre) der venter på at blive til noget fornuftigt. sammen med min datters halve mil. glaskugler venter spændt.

    SvarSlet
  4. Julias ølkasse er afbilledet på forsiden af hendes blogspot i venstre side af skærmen ;)

    SvarSlet