Guld og lidt grønnere skove

Greb hunden og søsteren min og smuttede en tur i den lokale park i går aftes. En dejlig tur, uden tvivl. Solen gik langsomt ned, folk hilste og luften var stadig varm. Men noget mig fik til at vende mundvigerne ned af. Når mit syn møder smukke og ellers naturskønne landskaber med "uorganisk pynt" som eksempelvis dette og dette, ja så bliver jeg sku' godt gammeldags gnotten! Kan folk ikke bruge de skraldespande som snart står alle alle gader, stræder og hjørner i parken!? Handler det bare om dovenskab, for så står det godt nok slemt til!!

Og hvad angår dåser, flasker og beholdere med og uden pant. Gu' er det da herligt, at man ved at medbringe en genanvendelig plastikpose kan tjene millioner på pant i længden. Luft hunden og tjen en tyver per tur. Dejligt tilskud til genbrugskøb med mere, men hvad med alt det jeg og andre "pantjægere" ikke finder eller fjerner og smider ud!? Og hvorfor så egentlig krølle dåserne sammen, så vi andre ikke engang kan få lov at fjerne dem og aflevere dem i en pantautomat??

Nøj hvor kan sådan noget bare gå mig på!! Håber ikke det ødelægger jeres forhåbentlig dejlige humør. Bare lige lidt frustrationer herfra, som trængte til at komme ned på skrift!

2 kommentarer:

  1. Hej Helene, Jeg har det på nøjagtig samme måde som dig. Jeg bor ud til en stærkt trafikkeret landevej, der flyder med affald. I starten troede jeg i min naivitet at affaldet fløj ud ad bilvinduer ved et uheld. Men nu har jeg set at folk bare skamløst kaster det ud i farten. Min datter og jeg samler også flasker/ dåser. 200 kroner på 1½ måned. ØV.

    Kærlig hilsen Susanne K. Lellinge

    SvarSlet
  2. Det undrer mig bestemt ikke, men det irriterer mig virkelig, at folk ikke bare kan beholde skraldet i bilen og smide det i deres egen eller en af de mange opstillede skraldespande til det samme...

    SvarSlet