Patchwork og farverigt stof



Gang på gang er jeg gennem de sidste år faldet i svime over forskellige farverige patchwork projekter hos familie, venner og rundt omkring på diverse blogs. Havde godt nok aldrig forestillet mig, at jeg selv kunne komme til at lave det. Men efter at have fundet Julias fantastisk guide, ja så var det hele pludselig ikke så uoverskueligt mere. Så nu forsøger jeg mig altså!

Gemt bliver nu alt halvtykt karton i hytten. Sidst gik det ud over hundens gumlepindsæsker. De er nu klippet til sekskanter. Dejligt genbrug! Mumi & Marimekkostoffet fra Mette er klippet ud i sekskantede stykker, og de første "brikker" er nu betrukket. Samtidig er stof fra forskellige genbrugs sengesæt også klippet ud. Så genbrugsånden også kan komme over mit kommende tæppe. Samtidig har jeg løbende gemt utrolig små stofrester, som jeg ikke har nænnet at smide ud. De bliver nu til et patchworktæppe nummer 2. Her er "brikkerne" bare firkantede 6 cm. x 6 cm. Nu ved jeg, hvad jeg skal bruge de næste mange måneder på :) PATCHWORK!

Samtidig vil jeg godt lige understrege, at min efterlysning af stof stadig gælder. Har du mindre rester af: Marimekko-, Mumi-, Hollys-, Småfolk- eller Katvigstof, må du MEGET gerne maile eller sende en kommentar. Stykkerne behøver kun at være 8 x 8 centimeter. Især Småfolk og Katvig har interesse!! :)

3 kommentarer:

  1. hej
    ja pas nu på for det kan være stærk vanedannende at sy patchwork. Bare rolig, jeg ved hvad jeg snakker om.
    Man kan blive stæk afhængding af og være på stoffer... altså de bløde.
    Skulle du mangle patchworkstoffer, er du altid meget velkommen til at kikke ind på
    http://www.hannesnetbutik.dk/

    og et lille PS, undgå at bruge for tyk pap, da det er alt for håndt at stikke i.....

    SvarSlet
  2. Tak for tippet :) Og jeg er allerede dybt forelsket i patchwork. Vi skal nok få mange gode timer til at gå sammen ;o)

    SvarSlet
  3. Hej
    Ja glæd dig.... det er en pragtfuld verden....

    SvarSlet