Dåsesplitter og tegneserier


Jeg har først for nylig opdaget denne fantastiske vejledning til at hækle dåsesplitter til tasker. Troede ellers aldrig, at jeg skulle finde en vejledning, som jeg syntes om. Er ikke til masser afhæklede blonder sammen med splitterne, det skal være enkelt. Jeg har selv samlet de røde splitter i evigheder! De skal på sigt blive til en rød pung... Jeg mangler bare lige et par hundrede stykker endnu. Har vel kun omkring 40 stykker ind til videre. Ligger du inde med røde splitter som du kan undvære, vil jeg blive rigtig glad for at modtage dem! :o)

I går var jeg på en kusineudflugt til Helsingborg. Havde via lokalområdets rundskuehæfter fået nogle fribilletter til Scanlines rute Helsingør/Helsingborg. Købte egentlig slet ikke noget i det svenske andet en dejlig økologisk mad på cafe/restaurant Møllen, men i Helsingør var jeg så heldig at finde denne søde Radisserne tegneseriebog til 8 kroner :o)



21 kommentarer:

  1. hvor kommer de røde splitter egentlig fra ??

    SvarSlet
  2. Mener det er en af de snart utallige blandinger af sodavand, sukker og vodka... Plejer bare at finde dem på jorden rundt omkring, når Monty bliver luftet...

    SvarSlet
  3. de er på en bestemt øl kan jeg afsløre :)Tror nok det er Royal Red eller noget i den stil :)

    SvarSlet
  4. HVor mon du har opdaget den opskrift?? Jeg har 400 til 500 dimser som ligger og er klar til brug:-)

    SvarSlet
  5. Lige her:

    http://tpoulsen.blogspot.com/2010/03/pull-tab-tutorial-1.html

    SvarSlet
  6. Hvor er din blog bare blevet super flot.

    SvarSlet
  7. Tak :o) Jeg er faktisk også selv blevet super glad for resultatet. Det er meget mere enkelt, føler jeg. Rodede med det hele dagen i går, så at "sove på det" og derefter stå op og se den igen, er rigtig godt!

    SvarSlet
  8. Hej Helene
    Jeg ved ikke helt om det er i genbrugens ånd, men jeg har set at man kan købe dåse clips på e-bay, også de røde du samler på. Bare lige et tip hvis det skulle have interesse ;o)

    SvarSlet
  9. Mange tak! Jeg aflægger Ebay et visit!

    SvarSlet
  10. Er der måske en måde at lave dem på, uden al den strikken ? :-) jeg forstår mig nemlig ikke på masker osv ;)

    www.one-moment-in-my-mind.blogspot.com

    SvarSlet
  11. Hej Nanna. Ingen strikkerier her, hæklerier. Det er faktisk okay simpelt. Jeg må indrømme, at jeg ikke kender til andre metoder end at hækle.

    SvarSlet
  12. Hej har du et link til anvisningerne på de hæklede tasker af dåseclips?
    Dine ting er super flotte!

    SvarSlet
  13. Jeg skulle have linket i indlægget, hvis du trykker på den markerede tekst. Ellers kan vejledningen findes lige her:

    http://tpoulsen.blogspot.com/2010/03/pull-tab-tutorial-1.html

    SvarSlet
  14. Jeg har lidt røde. Ikke mange, men nogen, hvis du stadig samler :) Send en mail på inafensmark(a)gmail.com. Byt (a) ud med @.

    SvarSlet
  15. Kan man lave dem uden at skulle hækle?

    SvarSlet
  16. Det tror jeg faktisk godt, at man kan. Så er det et eller andet med, at man klipper splitterne over et sted og klemmer dem ind over hinanden.

    Fandt engang en vejledning...

    SvarSlet
  17. de røde kommer fra rød royal.

    SvarSlet
    Svar
    1. Et par stykker, ja. Men de fleste er fra energidrikken Red Bull

      Slet
  18. frubaggesen@hotmail.com10. marts 2013 kl. 17.23

    Hej Helene, super flot blog. Tror du at man kan spraymale dåsedimserne? LISE.

    SvarSlet
    Svar
    1. Clipsenes overflade er ret glat, og kommer til at gnide mod hinanden, når de hækles sammen. Så jeg tror, at det vil skalle af.

      Slet
  19. Der er røde splitter på cult shaker også :-)

    SvarSlet