Efterårsferie :-)

Selvom hver dag her er en fridag, idet jeg ikke er i gang med en uddannelse, følger jeg alligevel ikke, at jeg har tid til noget som helst. Jeg fiser rundt med hunden, handler ind, hjælper familie, rytter op, laver mad og tusinde andre ting. Derfor er min kreatid desværre begrænset. MEN... nu er der dømt ferie, og jeg skal have afsluttet en masse projekter, så mit værelse kan blive værelse igen i stedet for fabrikshal.

Det ene projekt driller mig dog lidt. Jeg VIL have fundet ud af, hvordan man fletter en slikpapirstaske med flad bund, a la den her og den her. Har du selv en købt taske med flad bund som du gerne vil fotografere eller har du set et billede af bunden på nettet?? Jeg vil elske at kunne lave en vejledning og dele med jer alle, men jeg kan simpelthen ikke knække koden. Alle de billeder jeg kan finde, viser tasken fra siden, og det løser ikke helt gåden. MEN JEG KÆMPER VIDERE! Vil du kæmpe med?

9 kommentarer:

  1. Jeg tror du kan lave en taske med alm bund. Vende vrangen ud og folde de to bund hjørner ind, så bliver bunden ligesom flad.
    Se længere nede i denne tutorial hvordan hun skærer hjørnerne af!(Selv om det er stof, tror jeg du kan bruge samme princip)
    http://www.psiquilt.com/2009/08/friendship-bag-tutorial.html

    SvarSlet
  2. har kun set taskerne på afstand,og kan der se at den er startet med store tern for neden, og at de så bliver mindre for hver 2. række. men tror da du kan lave samme bund som til kurvene. det ville være mit bud.

    SvarSlet
  3. I butikken Tornerose i Frederikssund sælger de flettede tasker med flad bund. Hvis du bor i nærheden er det måske en ide at kigge forbi der...
    Tak for en super god guide til flettasker. Den har hjulpet mig meget. Jeg laver dem dog i papir, og så får de lak bagefter :)
    Mange hilsner Marie

    SvarSlet
  4. De er lavet på samme måde som kurve.. Har selv lavet mange af de tasker der...

    SvarSlet
  5. Det kan ses her hvordan bunden fikses - http://nannybird.blogspot.com/2008/01/flat-bottom-candy-wrapper-purse.html

    SvarSlet
  6. http://nannybird.blogspot.com/2008/01/flat-bottom-candy-wrapper-purse.html okay, så lige at Inge også havde fundet dette link...

    SvarSlet
  7. Mange tak for alle de links i finder frem. Jeg er slet ikke i tvivl om, at metoden kan bruges til at lave en flad bund. Men jeg bryder mig ikke om, at der sidder løse flapper inde i tasken. Det får mig også til at tro, at der findes en måde at lave dem på, hvor ternerne går lige op :o)

    SvarSlet
  8. Heysa
    har været i salling og fik lov at ta nogle billeder af deres store tasker både indvendig og udvendig og selvfølgelig bunden.. hvis du skriver din email kan jeg sende billederne til dig.. min email er mette_rasmussen2603@hotmail.com
    hilsen Mette

    SvarSlet
  9. Du kan sagtens gøre det på "kurve metoden" uden at der kommer løse flapper, som du skriver.. Men ja, der findes sikkert en guide..

    SvarSlet