I said sit, not shit!

Og man ser et billede af en hundeejer + hund i en stue, hvor hunden har gjort på gulvet. Engelske jokes omkring hundelorte er der skam nok af! Har i går haft gang i en masse søgninger på Google. Ikke fordi jeg keder mig, nej. En eller anden sød hundeejer lader konsekvent sin firbenede ven gå ind i vores have og rå-skide. Vi taler ikke bare om en lille kringle, den er skam STOR!

Hvis vi i familien havde følt, at vi manglede en sådan form for dekoration af græsplænen, lige der hvor vi går fra indkørslen og forbi huset, ja så havde vi nok ladet vores egen gammeldags labrador, Monty, skide lige dér! Hundelorte gøder, ja bevares. Men NØJ hvor er det irriterende, at man hver dag skal rytte op efter en doven ejer. Jeg mener, hunden rytter ikke selv op ;o) Så nu har jeg tegnet og klistret lidt...




















Tænk at det alligevel er nødvendigt at sætte sådanne ting op inde i sin egen have!? Jeg håber det virker, men hvis ikke giver jeg ikke op så let. Nogle derude bag skærmene, som har erfaringer med sådanne skilte og budskaber??

12 kommentarer:

  1. Hehe. Åh, nej hvor har jeg ondt af jer. Det er shu da også for dårligt, at folk ikke kan finde ud af at fjerne deres lort, bare fordi de ikke er hjemme.
    Håber at det hjælper.

    SvarSlet
  2. doven hunde ejer!
    man må tage det hele med, når man har hund.
    Jeg har dog været ude for at glemme pose et par gange, men det hører til sjældenhederne. Jeg er jo selv sur hvis andre skider på min græsplæne hver gang de går forbi.
    Kan I lukke haven af, så hunden ikke kan gå derind og skide ?

    SvarSlet
  3. Gør som Jim Carrey i "Jeg, mig og Irene" og gå over og sæt dig og skid på hundeejerens plæne, evt. først stjæle hans avis til at læse i imens :)

    SvarSlet
  4. Super godt skilt og hvor må det være pinligt at være hundeejeren, forstår ikke dem der kun tager fornøjelserne ved en hund og ikke ansvaret...
    Håber det hjælper
    KH Micha

    Forøvrigt fedt nyt design af bloggen :)

    SvarSlet
  5. Hmm vi havde engang en hundeejer der hvor jeg boede som barn, og de luftede også bare hunden over hele gaden, så en aften fik jeg nok da jeg jokkede ud i lorten som lå på vores trappesten og det endte med at jeg samlede alle lorte op jeg kunne finde i gaden og i nærheden, ned på hundeejerens trappesten, de fyldte godt, og vedkommende endte med at jokke ud i den næste morgen, siden den dag luftedes der ikke mere hund i gaden uden der blev samlet op, så ved i hvem det er så hen og aflever hundens visitkort der igen.
    Håber dit søde skilt virker.
    God weekend.

    SvarSlet
  6. Dejligt der er kommet lidt farve på din side igen. Savnede det.

    Vi stiller hvide kors i efterladenskaberne, så de rigtig kan ses. Men her i landsbyen er det desværre flyvende hunde, der sviner, ingen af de herboende hunde kommer på vores område.

    Men korsene giver megen snak om, hvorfor de står der.

    SvarSlet
  7. Lav en gravsten ;) den sidste hundeejer der ikke samlede op efter sin hund, ligger begravet her.
    Men ellers kan jeg godt lide det Lene sagde. :D

    Men ellers snak med hundeejeren næste gang du ser hundeejeren? Tror det er nok. Ellers kan du invistere i et kødben med hundeposer i, men kan klikke på snoren. selve kødbenet med poser koster vist 20kr. Det ville være pineligt for personen hvis du påpegede, at han/hun har det med at glemme sine pose.

    SvarSlet
  8. Tak for jeres mange forslag!! Jeg kunne være fristet til at bøffe avisen og bruge ejeren have til morgentoilettet. Men det er alligevel lidt meget... Hvide kors og en masse efterladenskaber på ejerens dørtærskel er genial! :)

    SvarSlet
  9. Jeg ved ikke hvor meget skilte hjælper men min svoger holder øje med "forbryderne" og løber bagefter dem og råber: "Hov du tabte noget" Det skulle efter sigende have virket på indtil flere hundeejere!

    SvarSlet
  10. Det er også død-ærgerligt for os andre hundeejere, der rent faktisk samler op efter vores vovser :o(
    Jeg er flere gange blevet overfuset af haveejere, der forståeligt nok er hamrende trætte af hundelorte :oS

    Rigtigt fint skilt :oD

    SvarSlet
  11. Altså jeg kender en, hvis nabos hund også gik og sked overalt uden at blive samlet op efter..... Hun endte med selv at samle alle de hundelorte op hun kunne finde, og så gå over og smide dem ind af brevsprækken! DET hjalp! men den er nok også en smule grov! men på den anden side, er det mere lækkert at de ligger på gaden?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg overvejer faktisk det samme. En specifik person, jeg ved hvem, lader sin hun skide foran os. En varm sommerdag!? :o)

      Slet