God underholdning

Hvis du gættede på, at mit seneste store fund i genbrug, som jeg skrev om forleden, var en sættekasse, så har du helt ret. Den blev heldigvis min. Genbrugsbutikken havde ikke solgt den til andre, så den lå til mig, da jeg kom hjem fra optagelserne til Hva' Så Danmark i går. Kassen har af en eller mærkelig grund papir i bunden, som skal pilles af med pincet. Så der går nok liiiige lidt inden jeg kan male den knald-pink!!


Og tilbage til optagelserne i DR-byen. Jeg mindes ikke at have moret mig så meget til en tv-optagelse før. Publikumsopvarmeren, Henrik, som jeg kender fra tidligere Nephew-koncerter (ventede 13 timer foran scene, han kom med energidrik), forstod virkelig at sætte gang i publikum. Konceptet for programmet er Danmark. Kulisserne er fyldt med store køer, vindmøller, dannebrog, margueritter, hoptimister og billeder af kongehuset. På den sjove måde, ikke sådan debatprograms-agtigt. To hold, hver bestående af 3 kendte og en holdkaptajn kæmper om en sejr ved hjælp af sig selv og publikum.


Programmet indeholder musikrunder (publikum må hjælpe), gæt og grimmasser runde, lykkehjuls-finale runde, tv-klip med tilhørende spørgsmåls runde samt en rundte hvor en fuldstændig sindsyg historie skal sprede sig som et rygte, og ændringen af den skal gøres op i point. Sidstnævnte klart en rigtig sjov oplevelse!


Det lyder måske som alle andre underholdningsprogrammer, men jeg har aldrig oplevet noget lignende. Der var mere end landsholdsstemning i studiet. Holdene vil jeg ikke afsløre, men mit hold vand STORT med den perfekte pointafslutning og tænkt engang. Min søster hjalp hele holdet ved at svare på et klimaspørgsmål. Er man så lige stolt. Hun fik live high five af de 3 udvalgte kendte samt holdkaptajen :o) Så blev hendes dag reddet! GLÆDER mig til at se optagelserne. Den fede detalje er, at vinderholdets publikum får samme præmie som de kendte. Derfor er søs og jeg hver indehaveren af 4 fine gule Rosti Margrete skåle med låg :o) Programmet har præmiere d. 26. november!!! "Vores udgave sendes d. 10 december, gætter jeg på.







4 kommentarer:

  1. haha havde gættet det var en sættekasse :)
    Godt i hyggede jer i DR byen :)

    SvarSlet
  2. Jeg bliver ved at falde for dem, det må være en svaghed. Det tager laaang tid at male dem, men den her kommer da til at tage uger, så godt som papiret sidder fast i bunden.

    SvarSlet
  3. Skøøøønt med de sættekasser. Har selv en der ligner denne her rigtig meget. Mht papiret i bunden, så er det sikkert fordi den i gammel tid (den ser nemlig ret gammel og antikagtig ud ;-)) har været indsats i en gammel købmands-skuffe. Sådan har vores i hvert fald fungeret. Og evt har der stået skrevet på papirlapperne, hvad der skulle ligge i de forskellige rum... Blot lidt info.
    Pøj pøj med renovationen. Glæder mig til at se resultatet. Kan nemlig ikke selv få mig til at overfalde min gamle sættekasse, da jeg synes den i sig selv fortæller en fantastisk historie....men måske jeg får blod på tanden, hvis du indvier os i dit resultat???
    Mvh Tina.

    SvarSlet
  4. #Tina - Det giver rigtig god mening, det du skriver om prissedler i bunden. Der var nemlig rester af tekst på papiret. Desuden er håndtaget så slidt, at det er knækket. Klart hvis den har været hevet meget ind og ud.

    Jeg forstår udemærket godt hvad du mener omkring den ellers fine og ja, nærmest antikke, sættekasse. Jeg har længe haft min store sættekasse hængende på væggen uden maling og tapet. Men da resten af mit værelse er fyldt med retro plastik, store blomster og masser af farver, har den lyst utrolig op, på en lidt forkert måde. Så jeg sprang ud i male/tapet-kunsten.

    Resultatet blev, at jeg nu knuselsker den store og investerede i to tynde lange sættekasser mere. Den ene gav jeg dog væk. Så troede jeg, at mit sættekasse-eventyr skulle slutte. Så mødte jeg kalorius her. Den skreg bare pink maling der i genbrugsbutikken. Så det får den, så må vi se.

    SvarSlet