I dag blev dagen hvor...

... Mit antal af faste læsere rundede 200. Jeg forstår stadig ikke, at så mange af jer har lyst til at følge med. Ikke desto mindre tusinde tak for jeres mange dejlige kommentarer, søde mails og tilkendegivelser! :o) I forbindelse med debatten om at blogge af pligt eller af lyst, kan jeg oplyse, at mine skriverier drives 100% af lyst. Jeg kan ikke undvære mindst dog helst flere daglig ture herind, og ideer til indlæg vælter frem. Lysten bliver selvfølgelig kun stærkere, fordi I følger med!

I dag blev også dagen, hvor jeg fik lokket begge de gamle forbi et lokalt månedligt indendørs/udendørs loppemarked, og hvilket held! Jeg startede med at kaste mig i kasser med plastikbeholdere. Der lå jeg så i en evig og tjekkede alle kroge og hjørner. Tænk hvis man glippede en Kold-bøtte, hva!? Mens de gamle ikke kunne finde mig (ja, jeg lå bogstavelig talt under et bord), fik jeg gravet hele 4 firkantede bøtter frem til den svimlende sum af 17 kroner! BINGO!


Efter en kærkommen vask og lidt skrubben, kan de nu stå sammen med de andre røde og hvide firkantede bøtter, som jeg efterhånden har fået samlet. Her er ses bøtterne dog i selskab af mit glasæble med glaskugler.

Herefter fik jeg støvet de gamle op, og tænk engang. På vejen nåede jeg lige at ane en længe savnet kugle-standerlampe i dejlig brun! Fin stand, lys-dygtig og endda med fungerende pære. Og hvad koster sådan en herlighed så?? 25 kroner! Den måtte da med hjem! Takket være en handledygtig far med hænderne rigtigt skruet på, står den nu på mit værelse med ny ledning og total renset for snavs og urenheder:



Foran en stor signeret lilla plakat med Peter Sommer i selskab med mit dejlige lokum af en flyde-sækkestol tilført de dejligste blomsterpuder, gør den sig utrolig smukt. Jeg har lige siddet og beundret den..

Nu mangler jeg baaaaare en kuglelampe med magnet til over sengen :o) Der er ikke andet for, end at indlede endnu en jagt! Den nymoderne hvide IKEA-lignende sengelampe, som jeg har nu, skriger på en udskiftning! Går og fantasere om en orange, gul, brun eller alternativt rød erstatning...

Forsat dejlig søndag til alle! 

5 kommentarer:

  1. jeg husker de ting da jeg var barn og ung ... jeg er 48 år og jeg må indrømme ,at jeg er over den der 60 og 70 stil ,men hver tid sin charme og hvis du kan lide de ting ,så er det da et fund til så lidt penge ,tingene er jo gode nok :)

    SvarSlet
  2. Sikke nogen fine ting. Er glasæblet mon også et loppefund? Er helt vild med det...og tillykke med de mange faste læsere!!

    SvarSlet
  3. Belladotte - Måske det har noget at sige, at jeg desværre ikke har oplevet 60'erne og 70'erne. Tiden må vise om jeg også kommer over det engang. Det håber jeg nu egentlig ikke. For jeg elsker at gå på jagt efter sådanne ting :o)

    Oplever at en del fra mine forældres generation komme ind på mit værelse og blive helt nostalgisk pga mine ølkasser, lamper, bøtter og store blomster. Egentlig meget sjovt.

    Malene - glasæblet er et genbrugsfund, ja, fra Det Blå Marked i Haslev. Stort indendørs loppemarked på 12000 kvadratmeter. Er også SUPER glad for det. Har aldrig set et lignende.

    SvarSlet
  4. Ja, jeg har det som Belladotte - har en gang hørt nogen sige, at når man først har oplevet en trend én gang, er man for gammel til at bruge den, når den kommer tilbage anden gang - og jeg er tilbøjelig til at gi' vedkommnende ret. ;o)

    Helene, måske kan du finde guld hos http://hoskamma.dk - hun har flere Kold-juledåser og meget 70'er-stads...men måske er den halve sport i det for dig at finde guldet på loppemarkeder, sådan har jeg det selv. :o)

    SvarSlet
  5. Ikke nok med dine hænder er skruet rigtig på - du har også en god næse :-)
    altså: En dejlig pige!

    Alt det bedste til dig ønsker APRILSNAR

    SvarSlet