Ingen jul uden stjerne




















Ingen jul uden masser af julestjerner. Jeg har altid været specielt vild med julestjerner samt bestemt også hårbøjler. Da jeg aldrig har kunne få stjernerne store nok, forsøgte jeg mig sidste jul med bredt stofbånd og hårbøjler fra H&M. Det kom der denne stjerne ud af, min lykkestjerne.  Min kørelærer synes den var enormt julet, så det endte med, at den kom med ud at køre hele december. Da december så sluttede, savnede jeg en stjerne. Derfor lavede jeg også en pink, som ryger på hele året rundt - en lykkestjerne. Bestod min køreprøve i snestorm med den på! :o)

Fremgangsmåden er utrolig simpel. Fold en halv julestjerne i bånd. Mit er fra Panduro Hobby. Jeg satte sikkerhedsnåle i enderne på båndene, for lettere at kunne flette stjernen, ligesom man klipper enderne på papirs strimlerne spidse. Når en halv julestjerne er foldet, syes enderne fast bagpå med bitte små sting. Samtidig kan man sy nogle små fikseringssting rundt omkring på stjernen, så den holder sammen. Klip herefter en firkantet lap stof, som syes/limes på bagsiden af stjernen. Jeg valgte at sy, for at kunne lave en lille løbegang mellem stof og stjerne. Så mine stjerner kan glide af og på hårbøjlerne, alt efter humør. Jeg har nemlig også lavet skindsløjfer, som kan sættes på!

5 kommentarer:

  1. Hej Helene
    Hvor mange meter af båndet fra Panduro har du brugt?
    Og hvor bredt er båndet?
    Vh Tina

    SvarSlet
  2. netop -ingen jul uden stjerner :)
    - hvis du kiggger forbi min blog kan du se mine :) dog ikke til håret :)
    kh

    SvarSlet
  3. De er skønne - må overveje sådan en til årets julefrokost !

    SvarSlet
  4. Båndet er 3 centimeter bredt. Jeg er ikke helt sikker på, hvor meget jeg brugte. Jeg mener, at jeg købte cirka 4 meter. Altså en meter til hver af de fire flettestrimler :o)

    SvarSlet