No more stress, make a cake

Så er den sidste hjemmegjorte julegave afsluttet! Nøj det føles rart! Ikke mere julestress... hvilket jeg har fejret med en hæklet cupcake. Eller, jeg fandt opskriften sent i går aftesm hvor jeg med det samme gik i gang. Kagen blev dog først færdiggjort her for en time siden, efter julegaven som ved senere lejlighed vises frem herinde.

Cupcake-opskriften er fundet gratis på http://www.ravelry.com/. Genial side, kan klar anbefales! Gratis hækle og strikkeopskrifter i hobetal. Enkelte er dog betalingsopskrifter. Men når man ser billeder af resultaterne, er man bestemt også villig til at betale. Så det er faktisk lidt farligt at gå i gang!

Glædelig 4. advent og på genblog! :o)

11 kommentarer:

  1. Den er rigtig fin! Og ja, Ravelry er en rigtig god side. Har også fået lavet login osv., men surfer med vilje ikke for meget rundt derinde før efter jul, da jeg stadig mangler at lave en del gaver:) Ved du om der er en slags 'gemme'funktion på siden, så man nemt kan finde frem til de opskrifter, man har tænkt sig at benytte på et senere tidspunkt?

    SvarSlet
  2. Det er en genial side, tør ikke selv kigge derinde for meget :)
    Malene>> Der er noget med man kan gemme dem som favorit, så ligger de der til du har tid :)
    KH Micha

    SvarSlet
  3. Præcis som Micha skriver.. Når man er inde på et mønster kan man trykke " add to faves" :o)

    SvarSlet
  4. Er ikke interesseret i at gemme som favorit over internetsider, hvis det er det du tænker på!? Så har jeg flere hundrede liggende der inden jeg får set mig om og kan alligevel ikke finde noget...:) Jeg kan se at man kan gemme søgningen (på Ravelry), men ikke opskriften...men jeg må prøve at søge lidt mere:) Tak for hjælpen so far:)

    SvarSlet
  5. Tak, Helene. Nu fandt jeg det:)

    SvarSlet
  6. Selv tak Malene :o) Fidusen er at gemme på siden, så man ikke får fyldt sine egne favoritter op!

    SvarSlet
  7. Hold da op for en fantastisk blog du har her! Melder mig straks som læser og vil se om ikke der kan blive tid til at prøve at flette en taske på et tidspunkt. Synes dog at det ser noget svært ud, men resultatet frister jo :-) Lækkerier du laver! Har du overvejet at lære fra dig på en workshop eller noget?

    Glædelig jul og kig endelig ind forbi hos mig ved lejlighed.

    Kh. Mette

    SvarSlet
  8. #Mette - mange tak for rosen! Du skal være meget velkommen :o) Jeg har undervist på et kursus og ved Miljø-arrangementer. Men at begynde at arrangere egne workshops har jeg ikke endnu planlagt at gå i gang med. Uddannelsen kalder om en måneds tid. Den har første prioritet!

    Glædelig jul til dig også!

    SvarSlet
  9. Nøøøj, sikke en skøn side - og sikke en fantastisk blog du har! (:

    Jeg er gået igang med en (candy wrapper) taske, som du jo har beskrevet, hvordan man laver. Jeg har dog lige et enkelt spørgsmål: Hvilken slags tråd bruger du, når ringene skal syes sammen? (:

    Glædelig jul! (:

    SvarSlet
  10. Jeg bruger det billige hæklegarn fra den lokale Super Brugs

    SvarSlet
  11. Jeg fandt lige den her på en psykologs hjemmeside: http://www.psykisksundhed.dk/stress
    Hvad er stress og behandling af stress, jeg synes det er meget interessant.

    SvarSlet