Så hopper vi nu, viser sammenhold du


For nøjagtig 1 år siden i dag, hoppede jeg og mange tusinde mennesker rundt på Rådhuspladsen i København. For et år siden råbte Jes Dorph Nyhederne ud, fordi sendevognen stod ved siden af scenen under Nephews koncert. For nøjagtig et år siden blev Rådhuspladsen omdannet til en mini-klima by i anledningen af COP15.

Store kunstnere på scenerne og Shane's Verden i julestemning. Stort var det! Endnu større var det, at være en del af Nephews åbningskoncert. 11 stive timer ventede vi i frost, men hvor er det altid værd at vente på. Lydprøver omgivet af søde mennesker. Og gæt hvad avisen bragte dagen derpå!? Find Holger!

Nu sidder jeg her med minderne om en fantastisk koncert i form af en sætliste, avisudklip, videoer, et færdig skrevet studieretningsprojekt og en dejlig gymnasietid. Jeg skrev mit studieretningsprojekt, SRP, samtidig med koncerten her. Skrev i dansk og biologi om bomuldsproduktion, pesticider og moderne design/markedsføring. Frygtede mine læreres reaktioner, når de så mig i både Urban og Metroexpress. Havde egentlig besluttet, at jeg ville sige, at jeg var derinde for at finde mere materiale til min opgave, hvis de spurgte. Min dansklærer opdagede det og smilede. Han tog det ikke så slemt, at jeg havde brugt en skrivedag derinde, uden at skrive spor! Mente det var godt med et afbræk. Opgaven gik helt fint, nu savner jeg Nephew, stemningen og folkene omkring Nephew!

Nephew spiller i Tyskland her i december, jeg skal ikke med. Jeg ved udemærket, at man ikke kan alt man ønsker, så forkælet er jeg heller ikke. Men Nephew er bare noget specielt, det er ikke bare et band. I hvert fald ikke for mig... Jeg græder til Nephew, griner til Nephew, fester til Nephew. Når alt bliver for meget, giver de mig en mulighed for at flygte... Smide hæmningerne og bare give slip. Ja se bare hvordan man ser ud under koncerten. Hver af "mine" 33 koncerter betyder alverden, at kunne se frem til hver enkelt koncert har betydet virkelig meget for min motivation i de enkelte perioder. Man kan leve højt på hver koncert længe, men følelsen varer desværre ikke evigt. En afhængig på jagt efter mere af sit stof, flere koncerter. Hvor kunne jeg godt bare bruge én enkelt koncert...

Men ak! Nephew i Flensborg er udsolgt og dygtige jeg har smidt fødselsdagsarrangementer og andre ting oven i de andre datoer! En falsk Nephew-hurra for det!


3 kommentarer:

  1. Dejligt indlæg! Ikke så dejligt, at du ikke har mulighed for at se dem i Tyskland naturligvis, men dejligt med beskrivelsen af Nephews betydning for dig. Jeg genkender mig selv meget i det... "mit" band hedder bare Ginger Ninja og min rejse tæller indtil videre kun små 11 koncerter :)

    SvarSlet
  2. Rigtig dejligt, at det vækker genkendelse :o) Folk som ikke "har sig et band", har det med at fremstille en som en idiot uden et egentlig liv, hvor jeg selv er af den helt modsatte oplevelse. Nøj hvor giver musik bare meget igen!

    Antallet er koncerter er så vidt også ligegyldigt i forbindelse med hvad der gør en god fan. Bare man har sine følelser med i det! :o)

    SvarSlet
  3. Så tråkigt att höra att du inte kommer! Tror/hoppas i alla fall att du får en jättefin vecka och helg på hemmaplan! :)

    SvarSlet