Meget lilla

Endnu en færdig taske har set dagens lys. Lilla med sort lynlås. Takket være Birgitte, har jeg kunne få lilla kaffeposer til projektet. Tjek hendes hjemmeside lige her :o) Tasken startede faktisk som lidt af et forsøg. Modtageren ønskede den hel lilla uden tekst, så jeg måtte søge efter en ny størrelse tern. Takket være Mia med bloggen Perleholic, fandt jeg frem til størrelsen 15 x 7 centimeter...

Sidst men bestemt ikke mindst har jeg endelig fået syet et lyserødt Småfolkbetræk til min "pølsepude". Puden med det manglende betræk var egentlig årsagen til, at jeg i sin tid købte en masse pink/lyserød Småfolk sengesæt (brugt), men nu er stoffet meget belejligt også blevet brugt til Patchwork med mere :o)

6 kommentarer:

  1. Er glad for at høre jeg har været til hjælp :) Flot taske du har fået lavet..

    SvarSlet
  2. Flot lilla taske, men jeg er meget nybegynder og hvordan får du bunden syet, så den bliver lige? Tak på forhånd og mange hilsner Francia

    SvarSlet
  3. Ej hvor er den fin. Lilla er total min yndlingsfarve, så hvis jeg nogensinde skulle kaste mig over sådan et fletprojekt som dette så skulle det gerne være den lilla udgave :)
    Må man spørge hvilken kaffe der kommer i så fine lilla farver?

    SvarSlet
  4. Mia - du har været til STOR hjælp :o)

    Francia - Mange tak. Opskriften på en lige bund er som skrevet i min vejledning. Dog kan det varmt anbefales at sy frem og tilbage flere gange. Så bliver bunden strammere og stærkere.

    Anna - Det er Karat kaffe som kommer i de fineste lilla poser med guldtryk rundt omkring og hvid tekst! Det er klart den flotteste lilla emballage jeg har set!

    SvarSlet
  5. Hej Helene ( Flot navn, har en datter som har samme navn :-D )

    Hvordan får du dog fat i alle de fine kaffeposer fra Karat ?? Jeg har forgæves søgt efter en adr dertil, netop fordi jeg ville skrive til dem ang deres kaffeposer, men har ingen adr fundet på google....

    Sender dig en kæmpe tak for din flotte vejledning, du har virkelig fået sat gang i interessen hos mig :-D. Jeg har lavet to tasker indtil nu, hvoraf den ene desværre gik i stykker pga den ikk er stærk nok til skulderremmen, så den skal lige laves om - engang *GG*, og en mobiltaske og en lille pung/clutch.

    Ønsker dig en dejlig dag :-)

    SvarSlet
  6. Hej anonyme.

    Jeg er skam også ganske god tilfreds med mit navn. Grafisk er det også fint, med 3 stavelser og 3 e'er ;o)

    Karat kaffeposerne har jeg af et par gange fået forærende. Så vidt jeg ved, er det dog ikke muligt at købe dem som privatperson i butikkerne. Kun over nettet kan de købes. Primært er det vidst firmaer, som kan opkøbe dem i større mængder.

    God dag til dig også!

    SvarSlet