Endnu flere lækre hæklerier

Ovenfor viste hæklerier er for snart længe siden blevet færdiggjort. Emil fra Lønneberg snitter en træmand når han har lavet ulykker. Jeg plejer at trække mig tilbage på værelset og hækle mig en kage, når jeg kan mærke, at jeg lige behøver lidt alenetid. Drømmer om min egen lille lejlighed, men med den beskedne SU man kan komme i nærheden af uden at flytte 25 kilometer væk fra familien og sygeplejerskeskolen, ja så holder den desværre ikke pt. Så jeg drømmer videre og fylder det ene kagestativ efter det andet med kager.

Kagerne her er alle hæklet ud fra denne opskrift. Oprindelig har den mini jordbær på toppen og er lys som de tre kager. Jeg forsøgte mig dog med en chokoladevariant med glasur samt en flødeskumsvariant med kirsebær på toppen. Bærret blev dog lidt fladt, men øvelse gør vel mester en gang. For at få cremen til at ligne jordbærcreme, hæklede jeg den i lyserødt bomuld og syede nogle små pinke sting efterfølgende.

6 kommentarer:

  1. Sig mig, sælger du af dine fine kager? :-)

    SvarSlet
  2. PS. jeg hæklede to spejlæg i går - trængte også til at give tankerne frit spil.

    SvarSlet
  3. Pia - nej desværre, jeg sælger ikke. Jeg hækler kun til eget og familiens forbrug. Især nu opskrifterne ikke er mine egne.

    SvarSlet
  4. Jeg ville gerne lave sådanne kager, kan opskiften evt fåes på danske?

    SvarSlet
  5. Jeg har endnu ikke fundet opskriften på dansk, desværre.

    SvarSlet