Fugle, forår og studiestart



Har længe overvejet at bestille en billigferie til Gran Canaria. Bare en uges tid i solen lige for at få tanket op til studiestart. Jeg begynder her først i februar og har tusinde projekter, som skal afsluttes. Så Gran Canaria må desværre blive i drømmene. Istedet har jeg fjernet julekuglerne fra min troldegren og pyntet med fugle og elge i pastelfarver i stedet. Jeg har efterhånden samlet en del bomuldsrester, perler og klokker. Samtidig har et par af jer derude været så søde at sende små stykker mønstret karton :o) Mange tak for det! Nu kan i se lidt af resultaterne. Jeg mangler dog lige at lave nogle flere elge.


I forbindelse med min studiestart er jeg ved at forsøge at danne mig et overblik over bøgerne til de første 3 moduler. I den forbindelse vil jeg gerne høre, om nogle af jer sygeplejersker eller sygeplejerskestuderende derude har fif til hvor bøgerne kan findes som nye til okay priser eller bedst af alt brugt i okay stand!? Oplysninger modtages med kyshånd!! :o)

10 kommentarer:

  1. Hej Helene.
    Hvad angår bøger tror jeg ikke jeg kan hjælpe dig såå meget da jeg er blevet færdig mens det hed semestre (i sommer) Men jeg har kun købt ca 1/3 af mine bøger nye og resten brugt. De bøger jeg mener du bør investere gode penge i er Anatomi/fysiologibogen, og så de almene sygepleje bøger, da disse bliver dine bibler det første år. Jeg har været brugt min anatomi/fysiologibog lige til det sidste og gør det stadig - man han ikke have det hele i hovedet, desværre ;)
    Har købt rigtig mange af mine bøger på pensum.dk, hvor der er gode køb at gøre. Dog er det en ligt uheldig tid for dig som ny sygeplejerske, da det ikke er så længe siden de lavede uddannelsen og hermed også litteraturlisterne om, så der findes ikke så mange brugte bøger til den nye uddannelse derude endnu, for dem der begyndte da den blev lavet om er ikke helt færdige endnu :) Men du kan da prøve! God fornøjelse!
    KH Michala Møller

    SvarSlet
  2. Som studerende ved jeg at pensum.dk er en super god side til at finde brugte bøger. Det kan også anbefales at bruge bogpriser.dk, hvor du kan få en oversigt over priser på bogen :)

    SvarSlet
  3. Jeg har brugt www.bogbasen.dk meget ☺

    SvarSlet
  4. Jeg vil til enhvertid anbefale Pensum.dk, og ja måske jeg har en bog liggende du kan bruge, du kan jo prøve at sende mig dit pensum.

    SvarSlet
  5. Tusinde tak for jeres tips - jeg er igang på pensum.dk.

    Josefine - jeg har sendt dig en mail :o)

    SvarSlet
  6. Kan som de andre anbefale pensum.dk
    Det kan også godt være at jeg har en del af bøgerne liggende. Blev selv færdig som sygeplejerske for 2 år siden og mine bøger er som nye. Det er bare at sige til hvis jeg har noget som kan friste. Vi kan sagtens finde en god pris :) Har også annoncer inde på pensum.

    SvarSlet
  7. Hvis du skal ud at købe nye købe kan du måske finde dem i "den danske boghandel" i Flensborg (du sparer på momsen), hvor de har et stort udvalg og de er villige til at skaffe hele klassesæt hjem.
    De taler dansk;)

    /Sanne

    SvarSlet
  8. Tusinde tak for tippet Sanne - den ide var jeg sørme ikke kommet på! Det er da klart en mulighed!

    SvarSlet
  9. Hej hej :)
    jeg startede på sygeplejerskeuddannelsen september 2010. Dette var desværre ikke noget for mig, så derfor ligger jeg inde med modul 1 bøgerne, hvis du er interesseret i at købe dem. Der er en smule overstregninger i dem alle, men ellers er de så gode som nye. Prisen finder vi ud af :)

    Venligst Trine

    SvarSlet
  10. Hej Trine. Kan jeg lokke dig til at sende mig en mail med titler? Så skal jeg fluks finde ud af, om det er nogle af dem jeg i forvejen ikke har købt/bestilt :o)

    SvarSlet