Gulle-gokling

Først vil jeg bringe en efterlysning: Hedder du Dorthe, og har du prøvet at maile til mig et par gange. Så læs lige med det, tak. Din mailboks er fyldt, så jeg kan ikke svare dig, hvor end jeg gerne vil! ;o)

Og videre til dagens beretning: Efter arbejde slår Helene på autopilot. Benene går bare, går den lige vej til genbrugsbiks 1, herefter nummer 2 for at slutte af i den lidt større, nummer 3. Det er ved at være lidt tid siden, at jeg sidst har købt noget med hjem, men i dag fik jeg altså brugt en hel formue, 7 kroner, på en fin bog og et fantastisk fint pudebetræk:
Jeg har et utrolig svagt punkt ved Bamse og Kylling. Om det er mit arbejde i DR Ramasjang, skal jeg ikke kunne sige. Planeten Joachim og Arthur samt Forlæns og Baglæns er hittet for tiden, men "almindelig" bamse kan bestemt også bruges!! Dog slår Bamse i strutskørt det hele. Jeg håber på en dag at finde Bamse og dansedukken, hvori der findes de fineste billeder af Bamse i lyserødt strutskørt! Skønherligt :o) I dag fandt jeg så (igen) bogen om Gulle-Goklingerne i samme serie. Jeg har købt et eksemplar tidligere, som blandt andet blev til billedet her på sættekassen nedenfor. Eksemplar to måtte dog med hjem :o)

Aftenen er blevet brugt på masseproduktion af kagen her. Jeg har haft hæklet den en gang før, som jeg skrev om her. Opskriften kan findes lige her. Denne gang har jeg dog to i gang samtidig. Det er sjovest at hækle jordbær og chokoladesirup...

2 kommentarer:

  1. Åh, ja, jeg elsker også Bamse iført ballarina skørt. Det er skønt og skørt.
    Men grunden til at jeg skriver til dig er, at jeg har fundet en bog. Den hedder Mumifars Erindringsbog og måske det er noget for dig? Den er i ok stand til at være en gammel bog, men måske den har været ude for lidt vand på forsiden engang. Ved ikke om man kan få noget for den? Eller om den skal foræres væk... Giv lyd hvis det har interesse =)
    Sanni.kalhoj@gmail.com

    SvarSlet
  2. Hej Sanni. Mange, mange tak for din besked! :o) Jeg har sendt dig en mail!

    SvarSlet