Patchworkrelateret efterlysning af stof



Endnu en aften er gået med syning af sekskanter til mit patchwork tæppe. Jeg må indrømme, at jeg nok har undervurderet omfanget af mit "lille" tæppe en smule. Vattet måler 2,5 x 1,4 meter, hvilket patchworkstykket også ifølge planen skulle måle. Efter at jeg, med familien på råd, fik målt tingene op i forhold til hinanden her til aften, kan jeg godt se, at jeg nok er kommet til at tage munden lidt rigelig fuld. Dermed ikke sagt, at jeg kaster håndklædet i ringen. Det tillader min stædighed mig simpelthen ikke. Jeg er dog alligevel kommet frem til; et at mine egne stofressourcer langt fra rækker til hele tæppet og to at jeg ikke når i mål helt alene.

Derfor priser jeg mig lykkelig for, at jeg har en dejlig søster :o) Hun er heldigvis frisk med hele to hjælpende hænder! I forbindelse med stof-problemet, kan hun dog desværre ikke hjælpe. Igennem bloggens 8 måneders levetid har jeg flere gange haft held med at bytte stof med mange af jer derude. Enten mod betaling eller med en flettet taske i bytte. For ikke i slutningen af tæppet at ende ud med kun sekskanter med 4 forskellige slags stof på, skal jeg have fundet lidt variation.

Derfor vil jeg høre, om nogle af jer derude ligger inden med mindre stykker af nogle af de ovenfor viste stoffer. Stykker fra 10 x 10 centimeter og større har interesse. Alt småblomstret Marimekko stof samt Graziella i alle farver har STOR interesse. Det samme gælder Katvig stof, altså igen i alle farver. Moominstof med mindre motiver som det viste lyserøde har også STOR interesse. Ellers har alt blomstret retro eller retro-inspireret nyt eller gammelt stof i farverne pink, lyserød, lilla, orange, brun, gul og ikke mindst rød interesse. Jeg betaler gerne selvfølgelig for stoffet + portoen eller giver en taske fra salgssiden i bytte mod en portion stof.

I kan maile til mig ved at bruge kontakt-linket ude til højre, eller i stedet smide en kommentar til indlæget her.

9 kommentarer:

  1. prøv at se hos >krudtuglensmor< hun har lagt retrostof pakker til salg på sin side. stykkerne vil være ca 40*40 og der er omkring 2 meter per pakke.

    SvarSlet
  2. http://karlssonskludeskab.blogspot.com/
    - Hun har også forskellige farve-stof pakker tilsalg. (;

    SvarSlet
  3. Mange tak for tippet begge. Jeg har kigget godt rundt, men synes dog ikke liige det var helt hvad jeg ledte efter. Det er rigtig nemt at være besværlig! :o) Jeg leder videre!

    SvarSlet
  4. Tack för instruktionerna om hur man flätar i kaffeförpackningar. Jag har tagit reda på en hel del tomma påsar från jobbet där vi har kaffeautomater och därmed är det stora förpackningar jag har....men har inte kommit igång då jag inte hittat någon bra beskrivning. Och jag testade att fläta som man gör i näver, men det fungerade inte så bra. Då skulle man behöva sy ihop alla remsor på ena sidan och det tar för lång tid tycker jag. Den här varianten ska jag testa - verkar smart! Tack.

    Och självklart om jag får till något snyggt som jag vågar lägga ut på min blogg ;-) så ska jag absolut länka hit till dig.

    SvarSlet
  5. jeg har lagt nogle billeder ind på min blog, ved ikke om det har interesse.

    SvarSlet
  6. Hejsa.
    Jeg vil gerne sende dig noget mere af det du fik af mig sidst? Kan se det er et af billederne :-)

    SvarSlet
  7. Åh Christina! Det vil være SÅ dejligt!
    Jeg sender dig lige en mail!

    SvarSlet
  8. Hej.
    Har du kigget hos Tusindfryd?
    Hun har meget stof (rester) til salg...

    Skønne ting du laver, nyder at følge med og blive inspireret.

    :-)

    SvarSlet