Kun den sjov man selv laver

Et par af mine studiebøger ankom med posten forleden. Jeg har købt et par af bøgerne fra nye hos Saxo. De giver både studenterrabat og rabat via Forbrugsforeningen. Så det kan anbefales! Nå man bøgerne kom i en STOR brun papkasse fyldt med sammenkrøllet hvidt papir. Papiret har jeg pænt lagt sammen og rettet ud. Det kan der da tegnet på!

Kassen er en helt anden historie. Jeg så for længe siden en sådan elg. Grundideen var super fin, men jeg var ikke helt tilfreds med designet. Jeg ville have en elg som hældte lidt på hovedet og som ikke havde pap-pels hængende under mulen. Samtidig var jeg ikke helt tilfreds med formen på det "skjold", som elgen skulle hænge på. Så jeg har leget lidt med pap... Må jeg præsentere.... Elgvis!







Bemærk navneskiltet - Elgvis. Jeg havde heldigvis gemt en rest guld kaffepose. En sort sprittusch og Elgvis fik sit navn under mulen!

Da elgen her rent faktisk ikke er min opfindelse, vælger jeg ikke at lave en DIY. Alt jeg har gjort er at kigge billeder af elge, tegne omrids af og prøvet mig frem. Der går en del pap til, men materialet er gratis og findes i rigelige mængder. Folk smider det jo ud alligevel - eller jeg gør ikke, men mange gør ;o) Pap skal der leges med!!!

36 kommentarer:

  1. sikke en livlig fantasi. jeg tror aldrig selv ville finde på sådan noget. hos mig bliver pap til dukkehuse (eller det blev det, nu har jeg fået et bedre et i træ) og møbler. elsker din blog og fantasi, bare det var mig
    -Emma

    SvarSlet
  2. Herlig elg.
    Skikkelig godt funnet på.
    God helg til deg og Elgvis:)

    SvarSlet
  3. Ej hvor er den cool - godt fundet på !! :-) God fredag

    SvarSlet
  4. Den er utrolig flot, jeg har set den ude på den amerikanske gør det selv side. Nu får jeg selv helt lyst til at lave en.

    SvarSlet
  5. Cindie - en super stor tak til dig for alle dine links til vejledninger og ideer! Det er virkelig inspirerende!!! :o)

    SvarSlet
  6. Fantastisk! Du er altså genial :)

    SvarSlet
  7. Det var så lidt, men nøj hvor kan man gå amok ude på den side. Jeg er også begynt at prøve mig frem med madopskrifterne på siden, skriver lidt om det på min blogside, men det er ret sjovt og få oversat opskrifterne med google. Teksterne bliver dybt kryptiske og ret sjove.

    SvarSlet
  8. Hej.
    Min kompliment! Han er helt skøn!

    SvarSlet
  9. Kan man få et link til DIY?

    SvarSlet
  10. Der findes en instruktion til at lave en giraf. Fremgangsmåden er jo præcis den samme som med elgen, man ændrer bare på proportionerne:

    http://www.instructables.com/id/Make-a-Cardboard-Giraffe-Bust-or-any-other-animal/

    SvarSlet
  11. Får helt lyst til at lave en.
    Men forstår ikke helt hvordan den skal laves.
    Er det muligt at finde en skabelon?

    SvarSlet
  12. Der findes desværre ingen skabeloner. Jeg har i hvert fald ikke selv kunne finde nogle.

    SvarSlet
  13. Det kunne altså være fedt med en DIY!!

    SvarSlet
  14. Ja. Det kunne det med sikkerhed. Men et firma producerer og sælger allerede laserudskårede paptrofæer a la min Elgvis. Så derfor synes jeg det er at gå for tæt på, at lavet en decideret DIY.

    SvarSlet
  15. Hvor er den bare super fin!!

    SvarSlet
  16. http://en.spread-grani.com/moomin-dtorso.html lav en mumi

    SvarSlet
  17. hehe, sådan en lavede jeg også en gang,dog i træ, har også mønster liggende til den, din er super flot.

    SvarSlet
  18. Hold da fast!
    Den er da SUPER fed! Kunne være, at jeg også skulle prøve! Mon ikke det er til at finde lidt pap, når man lige er flyttet?!

    SvarSlet
  19. pap er virkelig et fantastisk materiale at arbejde i! min veninde og jeg lavede engang en babyelefant i ca 1:1 på samme måde på min efterskole. vi dækkede den også med pap, så den fik en mere "rumlig" figur, og så malede vi den rød :-)
    Super god idé du har fået der, det er fedt! :-)

    SvarSlet
  20. Kan du ikke tegne mønsteret op og ligge det ind? Ville jeg virkelig elske. Gerne ikke så stor. Ca. 20 cm XD

    SvarSlet
  21. Dette kan jeg desværre ikke - der er et firma som sælger noget meget tilsvarende. Men jeg er ved at udvikle lidt andre papdyr, som jeg selvfølgelig vil smide mønster herind på!

    SvarSlet
  22. Er der nogen der ved hvilket firma der sælger den "originale" version af elgen?

    SvarSlet
  23. Glem ovenstående. Jeg har fundet det. "Cardboard Safari".

    http://www.cardboardsafari.com/shop/product_cbs1010.php

    SvarSlet
  24. Hov. Du havde også fundet det. Tak for hjælpen.

    SvarSlet
  25. De andre papdyr. Hvornår regner du med at de kommer?

    SvarSlet
  26. Jeg leger lidt med nogle tegninger for tiden. Dem vil jeg lege videre med i påsken samt få skaffet noget brugbart pap. Så jeg vil ikke love noget - men mon ikke det bliver inden for den nærmeste fremtid.

    SvarSlet
  27. Hold da op! Gud hvor er du kreativ, i alt hvad du laver. Jeg ville ønske at jeg også havde magiske hænder, men man kan vel hvad man vil. Dog har jeg ikke tålmodigheden til den slags, hvor lang tid bruger du ca. på en taske?

    SvarSlet
  28. Igen. Mange tak for rosen :o)

    Jeg bruger alt fra 5-6 timer til et døgn eller mere. Det er meget, meget forskelligt!

    SvarSlet
  29. Ihh! Er helt vild med din elg ;-)
    Har nu selv forsøgst at lave en, men den blev ikke lige så flot som din;-)
    Det er nogle super flotte ting du laver ;-)
    RESPEKT FOR DET

    SvarSlet
  30. Hej Mette. Fedt at du har taget dig tid til at forsøge :o) Hvad med en ko? Nu hvor jeg har fået smidt en vejledning ud...

    SvarSlet
  31. Ja .. Jeg har set at du har lagt en vejledning ud til pap-køer ;D
    Og har også tænkt på at lave en, men som det er lige nu har jeg lidt mangel på pap :D
    Så det må vente lidt endnu
    Men eller en super god vejledning :D

    SvarSlet
  32. Hvor den fed kan man logge dig til og lave en til en for små penge eller??? Kunne være fedt hvis den osse er malet :D

    SvarSlet
  33. Hej. Her bliver jeg desværre nød til at skuffe dig. Jeg får dagligt mellem 5 og 10 mails om disse paptrofæer. Da jeg slet ikke kan følge med forespørgslen, har jeg valgt at takke nej.

    Det tager mig omkring 1,5 time er tegne og skære stykkerne til et trofæ. Skulle jeg lave 10 om dagen, ja så kunne jeg ikke lave andet ;o)

    SvarSlet