I Kina

Hvis bare lige.... går og drømmer store drømme om en tur til Kina. Nephew spiller, jer der læser meget med har sikkert regnet den ud. Jeg er dog efter mangt en drøm nået frem til, at det simpelthen ikke kan lade sig gøre... Dermed ikke sagt, at man ikke kan drømme videre...


Nu har jeg i stedet forelsket mig i den kinesiske plakat. Der er noget utrolig smukt over de kinesiske "bogstavers" grafiske opbygning. Jeg forstår intet af betydningen, men smukt ser det ud. Se selv lige her. Så forresten at flere af jer derude fletter tasker af kinesiske eller japanske aviser. Kommer jeg engang til de kanter, skal jeg med sikkerhed have et par eller to aviser med hjem til fletteri. Der ser skide godt ud! Ind til da vil jeg drømme videre samt prøve at udtænke en metode til at få fat i plakaten på. Kreative ideer modtages!

3 kommentarer:

  1. prøv og snak med nogen kinesiske studerende, eller besøg nogle kinesiske supemarkeder i KBH, måske ligger de inde med nogle kinesiske aviser.

    SvarSlet
  2. Du kan få fat i dem på større togstationer og nogle biblioteker, ellers asian supermarkeder er også gode steder at lede.

    Men hvis du ser nogle bibliotker der har dem, så kan du jo spørge pænt om du må få nogle af deres gamle.

    Noget andet er; min mor snakker hele tiden om at der kommer folk ind for at købe lak på sprey, tape m.m. til når de fletter af aviser og andet tyndt materiale. Men har du (eller andre) erfaring hvad der er bedst og nemmest at bruge? efter min egen erfaring synes jeg der er meget tapespild, hvilket er synd, men har aldrig prøvet med lak, og er det så før eller efter at man klipper, folder m.m.?

    SvarSlet
  3. Jeg har kun erfaring med tape selv. Her sørger jeg bare for at klippe papir- eller plastikstykkerne i størrelser som passer til tapen. Det fungerer for mig. Jeg har set ting sprayet med lak, men jeg synes det bliver underligt stift og lidt skjoldet, hvis kurven eller tasken er flettet af papir.

    SvarSlet