Origami sløjfer


I forgårs kom et dejlig tykt brev ind ad døren, igen ting fra Micha. Denne gang en STOR stak kuverter med det snart velkendte bladmønster. De der læser med herinde hader mig sikkert snart for at skrive om dem... Ja, mønstret er altså stadig super betagende i mine øjne. Så enormt stor tak til altid så betænksomme Micha :o) Lang historie kort. Jeg havde først besluttet mig for at se tiden an til det helt perfekte projekt. Regnede med, at kuverterne med det smukke mønster kom til at ligge lidt i skuffen. Men så postede Junette dette fantastiske indlæg om origami sløjfer. Vupti, fat i Youtube og nu ser min væg over skrivebordet således ud. Vejledningen til sløjferne kan findes her både med billeder og video. Klokken er mange, men jeg måtte folde færdigt!

Held og lykke med folderiet! Det tog mig et par sløjfer at blive tilfreds ;o)

14 kommentarer:

  1. Hej
    Er en meget glad læse raf din blog, men kan ikke lige finde ud af hvordan man laver sløjferne - kan du hjælpe med at link?
    Hilsen Mette

    SvarSlet
  2. Jag såg den där rosetten hos Junette också. Sååå fin! Och pappret du har gjort din av va verkligen toppen!

    SvarSlet
  3. Hej Mette. Jeg har linket i teksten. Før musen hen over det stykke af teksten hvor der står skrevet om vejledningen med billeder og video. Så kan du klikke :o)

    SvarSlet
  4. Hvor er de fine!
    Hvor store har du lavet dem?
    De mindste jeg har lavet er af papir 15x15cm. Men hvis dit papir er fra kuverter, tænker jeg at de er mindre?
    Jeg har ikke lige orket at kaste mig ud i at lave dem mindre, da jeg synes de driller inde i midten.

    SvarSlet
  5. Hej Junette :o) Den mindste sløjfe måler 4 x 4 centimeter. Jeg lagde desværre ikke mærke til papirets størrelse. Midten driller også mig en del. Så jeg skal have foldet lidt flere :o)

    SvarSlet
  6. Hvor er de bare fine de sløjfer og mønsteret er jeg vild med....opdagede det selv for et stykke tid siden inde i en kuvert - skægt :-)

    SvarSlet
  7. Vil du lave en DIY på denne sløjfe?? Jeg elsker den bare!

    Knus

    SvarSlet
  8. Hej blomsterpige. Hvis du trykker på teksten hver der står "Vejledningen til sløjferne kan findes her...", så kommer du som skrevet lige til en vejledning med både video og billeder. Så nej, jeg laver ingen DIY. vejledningen du finder der er fuldt ud tilfredsstillende i mine øjne ;o)

    SvarSlet
  9. Åh, undskyld altså. Det havde jeg misset... Glæder mig til at prøve :)

    SvarSlet
  10. Hov havde slet ikke set dine fine sløjfer :)
    er glad for du kunne bruge kuverterne :) de skulle smides ud alligevel :)
    KH Micha

    SvarSlet
  11. Det må jeg prøve - med mine ti tommelfingre ;)

    SvarSlet
  12. Love the pattern you have used! :o)

    SvarSlet
  13. smukt :) har lige lavet den selv og ELsker den <3

    SvarSlet