Dagens genbrugs-tur

Så er der simpelthen blevet samlet / produceret lidt til min kommende køkken. Den gule Rostiskål er købt brugt hos Fru Sommer. En fantastisk farve - jeg er blevet så glad for solgul! Marimekko-grydelapper skal der selvfølgelig også til. Jeg har en mere i gang, men min finger har det ikke specielt godt efter de sidste dages patchwork-tortur. Så grydelap nummer to må vente lidt endnu på at få kantbånd syet på. Grydelapperne er i øvrigt syet efter denne vejledning. Både vejledningen og hjemmesiden www.instructables.com kan anbefales. Der findes SÅ meget fedt på den side. Takket være en rigtig vaks læser fik jeg kendskab til siden og dets mange muligheder.

Sidst men ikke mindst bød dagen tur-de-genbrug på en lp med en super fin midte. Pladen er tiltænkt mit værelse som ur. Se billeder her. Jeg mangler bare at finde et vægur med flotte visere i genbrug. Ydermere lykkedes det mig endelig at finde en fin lille lysedug. Planen er, at jeg engang skal have nok til en flot lampe som denne. Der skal dog ske noget drastisk, hvis jeg inden for den nære fremtid rent faktisk går hen og får nok til en lampe. Efter ugentlige besøg i byens 3 genbrugsbutikker hver uge gennem de sidste mindst 6 måneder er det kun lykkedes mig at finde en enkelt brugbar sag. Men måske tingene vender nu. Jeg er hoptimistisk ;o)

3 kommentarer:

  1. Hej Helene. Jeg har 20 ens lysedyge ca. 10x10 cm. Som en gammel tante har hæklet engang i tidernes morgen. Jeg har desværre glemt mit kamera hos min søster men hvis du vil så kan du maile din adresse til mig, så sender jeg 1 til dig. Hvis det er noget du kan bruge så sender jeg resten... Pris? Jeg elsker stofrester....
    Super blog du har. Min niece viste mig den... Hun har flettet en kurv til mig efter din anvisning :o)

    SvarSlet
  2. Hej Solveig. Tusinde tak for din kommentar.
    Jeg har sendt dig en mail :o)

    SvarSlet
  3. Wauw!! når du finder ud af at lave uret må du meget gerne vise hvordan du gjorde! i mellemtiden leder jeg efter ur og lp så jeg kan gøre dig kunsten efter

    SvarSlet