Hækleri


Solen har skinnet hele dagen. Nu må temperaturen gerne snart stige lidt samt vinden blæse lidt varmere luft ind over land! Ind til da nøjes jeg bare med en masse forårsfarver indendørs. Farverne går igen i hækleriet, som virkelig går fremad, efter jeg her til formiddag fik en masse solgult bomuldsgarn forærende af ynglings tanten. Hele 35 løse lapper er klar til at blive syet på det større stykke. Jeg mangler bare liiige at hæfte en frygtelig masse ender. Det må altså være bagsiden af hæklemedaljen! Findes der mon nogle af jer derude, som kender til metoden hvor man hæfter enden mens man hækler videre? Jeg er nemlig ikke helt sikker på fremgangsmåden ;o)

9 kommentarer:

  1. Hey Helene!
    Hvor bliver det bare superfedt! Mht. til at hæfte ender, så plejer jeg bare at hækle enderne med når jeg skifter farve, og med de lapper du laver burde det være muligt i de fleste mønstre. Når jeg skifter, lægger jeg enderne langs med det stykke jeg skal hækle på, og kaver masker rundt om enderne. Jeg har i hvert fald god erfaring med det, men véd ikke om det er den 'officielle' måde at gøre det på! :-)
    Håber at min forklaring giver mening?
    Ha en lækker aften.
    Kh. Jane

    SvarSlet
  2. Hej Helene
    Det er da bare et helt vildt lækkert tæppe, det er da lige til at blive rigtig glad i låget af.
    Jeg hæfter ender ligesom Brilleting / Jane.
    Og det virker godt synes jeg.

    SvarSlet
  3. Hej Brilleting og Josefine. Jeg vil klart prøve jeres metode ved næste lap jeg påbegynder!! Det vil med sikkerhed spare mig for en masse tid samt banderi over alle de løse ender! :o)

    Mange tak fordi I gav jer tid til at svare!

    SvarSlet
  4. Vilken fantastiskt underbar filt!! Färgkombinationen fär ljuvlig och kan nog lysa upp precis varenda rum! :-)

    SvarSlet
  5. Wau! Det blir jättefint! Fina färgkombinationer :)

    SvarSlet
  6. du skal bare lægge ny og gammel trådende langs bagsiden af arbejdet, og hækle normalt, ca 4-5 masker.

    SvarSlet
  7. Hej Helene

    Da jeg læste dit indlæg kunne jeg ikke huske hvor jeg havde set det, men nu har jeg fundet det....

    http://attic24.typepad.com/weblog/hexagon-howto.html

    Her hækler hun sidste omgang sammen med naboen

    SvarSlet
  8. Tak for infoen :o) Det vil jeg helt sikkert huske til næste hækleprojekt!!

    SvarSlet