Design / layout tip

Sådan fjerner man titler på sider - forklaring følger!

Lad os først få slået fast, at jeg ingen mester er ud i blogspot, koder og layout. Alligevel synes jeg det er meget sjovt at lege lidt med koder og layout. Selvom jeg har forsøgt at pille ved alverdens koder, er det ikke indtil i dag lykkedes for mig at få en lille detalje til at blive som undertegnede meget gerne ville have den. Jeg har de sidste dage været godt og grundig gnotten. Men det var åbenbart hvad der skulle til - nu er det lykkedes!!!


Detaljen jeg ikke brød mig om, var at når jeg trykkede på mit menu-punkt "TASKE - DIY" skrev den øverst på siden "OPSKRIFT: TASKER". Sidstnævnte ville jeg gerne have helt væk!

 


Drømmescenariet var altså:

 

Og hvordan fik jeg så fjernet side-titlen... Således ganske simpelt. Gå ind i indlæg og vælg rediger sider som vist med røde cirkler:
 




Herefter vælges en af siderne, som man går ind på. Jeg har valgt min side kaldet "OPSKRIFT: TASKER", som jeg er gået ind på. Herefter trykker jeg på "rediger HTML" som markeret med cirklen:



 Når jeg har trykket på "rediger HTML" ser billedet således ud:




Nu indsætter jeg en koden her helt øverst oppe i vinduet. Koden er:







Når koden er indsat, ser vinduet sådan ud:





Herefter trykker jeg "VIS EKSEMPEL" nederst og tjekker at tingene er som jeg vil have dem.
Dette løste mit problem - håber det måske kan hjælpe andre derude!?

10 kommentarer:

  1. dette er skrevet uden selv at teste det på forhånd så derfor ved jeg ikke om det kan gøres sådan. men er det ikke at fjerne teksten i boksen "Sidetittel"?

    SvarSlet
  2. og hvordan få du de små billeder på over de emner fx. taske-diy ... jeg kan simpelhen ikke hitte ud af det ... hjælp :)

    SvarSlet
  3. Hej Sus. Det lyder meget muligt! Hvor finder du den omtalte boks henne? Så kan vi jo prøve at teste om det har samme virkning! :o)

    SvarSlet
  4. Helle - jeg skal nok se at få lavet et indlæg om det. Men det kræver lige lidt forberedelse...

    SvarSlet
  5. mange tak det vil jeg se frem til :)

    SvarSlet
  6. Tak, havde dog ikke lige det problem, men du hjalp mig lige med, hvordan jeg får de ekstra sider til fx díy, shop osv. Tak for det;o)

    SvarSlet
  7. Det glæder jeg mig også til at finde ud af.
    mvh Maria

    SvarSlet
  8. Jeg er heller ikke stødt på problemet, men siger som Belladotte, - hvordan har du fået billeder på over sidebeskrivelserne?

    SvarSlet
  9. Du er bare sej! Hvordan i alverden har du regnet det ud? Det forstår jeg slet ikke!
    Ved du så også hvordan man laver siden bred? Synes din er bredere end min...

    SvarSlet
  10. Jeg må se at få skrevet om min alternative menu med billeder :o) Indlæg følger...

    SvarSlet