Pink / gul / orange

Så er en del af de gule/orange/lyserøde ynglings stoffer (de bløde af slagsen) fundet frem til projekt hynde. Tanken er, at min næsten færdigmalede fund af en hvid tremmestol, skal have en rund flad hynde med pladevat indeni - jeg skulle jo nødig lide overlast her foran skærmen ;o)

Først var min tanke, at lave en hynde a la denne smukke Mama Lola kreation. Nu er jeg imidlertid blevet i tvivl. Sagen er nemlig den, at jeg går og kommer meget til stolen, som skal stå ved et skrivebord. Hynden på den stol jeg sidder på nu er allerede tyndslidt. Derfor kom jeg på, at stoffet måske burde være kraftigt. Marimekko Concept Store i København forhandler masser af nyproduceret Unikko canvas, som uden tvivl vil være stærkt nok. Men jeg vil egentlig hellere placere min magelive r.. på store ældre blomster.

Nogle derude med erfaring omkring hynders holdbarhed, hvis de syes af almindeligt stof. Eller måske findes der i blogland folk som sælger ud af kraftigt retrostof?

3 kommentarer:

  1. Jeg har selv syet patch-workbetræk til mine gamle spisestuestole. Du skal IKKE bruge pladevat, men skumgummi til "fyld". Pladevattet bliver alt for hurtigt fladt.
    Bare et godt råd :-)

    SvarSlet
  2. Et rigtig godt råd! Jeg er hermed modtaget! :o)
    Mange tak fordi du havde lyst til at dele det!

    SvarSlet
  3. Jeg tror måske jeg har noget ret kraftigt retrostof liggende i røde/orange farver, hvis jeg husker rigtigt. Du kan sende mig en mail, hvis du er interesseret, så tager jeg gerne et foto og mailer til dig.
    Kh. Malene

    SvarSlet