Nyt på skrivebordet


En veninde og forældrene blev lokket med på et nærliggende stort årligt loppemarked. En lang liste med billeder (+ forklaringer) var forinden blevet udleveret til familien - hvis nu de endnu ikke havde fundet ud af, hvad jeg var på jagt efter. Så da dørene åbnede var der hele 4 til at skynde sig ind og besigtige alle tingene.

Desværre var priserne på markedet steget markant, og mængden af ting var væsentlig begrænset i forhold til tidligere år. De frivillige jeg ramte ind i var slet ikke til at forhandle om prisen med. Slidte dåser, Erik Kold bokse og andre ting som ellers plejer at være billige, kostede pludselig en mindre formue. Tingene var selvfølgelig stadig billigere end samme ting som nye, men sted i forhold til "loppe-priser" synes jeg egentlig de lå lige lovligt højt. Stemningen har tidligere været rigtig hyggelig, men mange virkede skuffede over priserne og stemningen var ikke hvad den plejer...

På jagt efter noget helt andet mødte mødte jeg i en rodekasse en gammel rød drejetelefon. Ikke en skramme, skinnende og med intakte ledninger. Overbevist om at den var møg dyr fandt jeg ud af, at prisen var 15 kroner. Regnede egentlig bare med, at den skulle hjem som nips. Nu viser det sig imidlertid, at den rent faktisk virker overraskende godt. Altså var der alligevel et par gode fund at gøre til fordelagtige priser.

7 kommentarer:

  1. Jeg siger bare tillykke med fundet, for det er et fund. De røde retroer er ikke til at opdrive for menneskepenge mere !!

    SvarSlet
  2. Øv, hader når loppefolkene lige pludselig synes de skal have høøøje priser for sagerne. Det er jo slet ikke sjovt, hvis man ikke kan gøre en masse af de der skønne kup.
    Skønt at du alligevel fandt lidt "guld".
    Vildt lækker telefon!!!

    SvarSlet
  3. går ud fra du var i alsønderup ?
    Vi var også derude, har været der 1 gang før.
    Men jeg synes det var direkte forfærdeligt !! Sådan nogen markeder plejer at være hyggelige og stille og rolige, men idag var det ikke andet end massen og skubben og folk der bare ville hen til tingene først, uden at tænke på andre.... øv!!!
    fandt heller ikke noget som jeg havde lyst til at tage med hjem.
    Jeg holder mig nok til de markeder jeg plejer istedet ;) rigtig øv, fordi ideen jo er rigtig god!

    SvarSlet
  4. Marolle - Ja, Alsønderup. Kan ikke være mere enig. Synes bestemt ikke det var meget værd i år. Rigtig stressende!

    SvarSlet
  5. Fin telefon! Har selv en dueblå Cobra telefon... Desværre kan man ikke ringe ud med drejeskive på ip-telefoni. Øv.

    SvarSlet
  6. Hvor er den sjov. Det er altså også en fed følelse, når man sidder der og drejer og drejer.

    SvarSlet
  7. Tak for jeres kommentarer :o) Det er nemlig en rigtig sjov følelse at sidde og dreje nummeret.

    SvarSlet