Spirer


Skallen på min avocadosten er knækket!! :o) Jeg frygtede ellers der skulle gå flere måneder, men et eller andet må jeg have gjort rigtigt. Det så tydeligt ud på mit kamera, men det er desværre ikke blevet så tydeligt på billedet. Dog kan revnen anes nederst på stenen. Så er det bare at vente og se hvad der sker herfra...

Herudover er mine vandmelonskerner utrolig hurtigt begyndt at spirer efter et par dage i lunkent vand. Jeg fik sået lidt rigeligt med kerner for at være på den sikre side. Senere hen bliver jeg nok nød til at tynde lidt ud i dem. Den tid den sorg.

Nu vil jeg glæde mig over mine spirer og så lidt flere passionskerner :o)
Forsat god søndag!

8 kommentarer:

  1. Hej det er da bare vildt sjov, især nu hvor man kan se der sker noget. ha en dejlig dag.

    SvarSlet
  2. Dejligt at de begynder at komme op, bliver spænnende at se når de vokser sig store

    SvarSlet
  3. jeg plantede også en avokado sten for 5 år siden, og planten er godt halvanden meter høj, og jeg har endda skåret i den :) For at få avocadoer på planten skal man ha både en han og en hun plante og hjælpe til med bestøvningen, og man skal ikke forvente at få blomster på planten før efter 4-5 år. Jeg har ikke set skyggen af blomster på min plante, men den er nu også meget pæn som den bare står der og er grøn :O) Når den har nået en halv meters penge, skal du klippe sideskudene af, så "busker" den sig i stedet for at blive en høj tynd plante.

    Har også prøvet med vandmelons kerner, og de spire vældig hurtigt, og før man ved at det har de overtager vindueskarmen med deres lange arme. Igen skal der han og hun planter til, før det giver frugter, og så skulle de nok ha været plantet i foråret :O)

    Men sjovt er det at lege med kerner fra forskellige ting :O)

    glæder mig til at følge dine spire.

    Knus

    SvarSlet
  4. Hvor er det hyggeligt! :)
    God søndag til dig også

    Deer In Street Lights

    SvarSlet
  5. "Gro-egenskaben" er da fantastisk! :)

    SvarSlet
  6. Jeg plantede vandmeloner og chilier sidste år og dem overtog en kammerat og satte i sit drivhus og der kom fine meloner og chili frugter ud af det (: meeen som det er nævnt skulle det nok have været i foråret med vandmelonerne ihvert fald!

    Heæd og lykke med de fine spirer

    SvarSlet
  7. Min advocado plante gik desværre død efter et par år, men det er vildt hyggeligt, regner med at skal have en igen, når Milas bliver større og kan være med :)

    Se forresten lige det indlæg Mama Lola har lavet: http://mama-lola.blogspot.com/2011/07/et-uopdaget-loppested-som-jeg-gerne-vil.html
    så det og tænkte straks på dig :)
    KH Micha

    SvarSlet
  8. Tak for jeres søde kommentarer. Ja, mit såtidspunkt er ikke så velvalgt. Jeg måtte bare lige prøve ;o)

    Tak for linket Micha!

    Forsat god dag til jer også.

    SvarSlet