1, 2 og 3 - dette er en prøve!



1, 2 og så langt om længe 3. Dette er en prøve! For at få lidt variation i mine fletteprojekter har jeg forsøgt at tænke i helt nye modeller. Dette har blandt andet resulteret i denne variant, som jeg dog stadig ikke er helt tilfreds med. Varianten her er inspireret af Mia's fantastiske cafépusletasker.


Denne variant lever stadig ikke helt op til mine egne krav på nogle punkter, hvorfor jeg har påbegyndt et nyt eksemplar med mindre tern og anderledes sammensyning omkring lynlåsen. Netop derfor vil jeg ikke lave en DIY/vejledning. Men jeg kan virkelig anbefale de lidt øvede "flettere" at prøve nye sammensætninger af led. Prøv at sæt leddene sammen på nye måder. Måske det ligepludselig danner nye brugbare modeller/former.



33 kommentarer:

  1. det var dog en fantastisk 123 prøve... Den ligner en prof udgave.. Virkelig flot:0)

    SvarSlet
  2. Jeg synes den model der er intet mindre end FANTASTISK!!!
    Og helt perfekt!!!
    = jeg ville EEEEEEELSKE en DIY ;-)

    Og så er jeg bare så fuld af respekt og bøjermigistøvet, for din evne til bare at gøre det du gør.
    Det er en gave du har der, og jeg er mere end taknemmelig for at du deler ud af og delagtiggør os andre i den gave!
    Respekt til Helene.
    Og har jeg ikke sagt det før, så TAK for dig! ♥

    SvarSlet
  3. Orv den er jo mega fed! Det ville langt fra gøre mig noget, hvis du kom med en diy? q;

    SvarSlet
  4. Den er altså bare hel vild fin :) Men kender godt til det med at være (måske for) perfektionistisk. Du må egentlig spise utroligt meget slik ;) Klem Pernille

    SvarSlet
  5. Pernille - så galt står det heldigvis ikke til med de søde sager. Noget får jeg da spist, indrømmet. Men jeg mener ikke selv, at mit forbrug er så vildt igen. Men når hele min store familie + læsere + vennekredsen samler ind, så bliver det alligevel til en stor del.

    SvarSlet
  6. Jeg synes den er HELT vildt fed! Jeg skal SÅ meget lave sådan én! Jeg kan slet ikke vente til at der kommer en diy! hvad er du ikke tilfreds med, ved den ? :-)

    SvarSlet
  7. Jeg kan ikke lokke dig til, at bare tage et billede af "grundtegningen"? Jeg kan ikke rigtig gennemskue den :)

    SvarSlet
  8. Mange tak for jeres søde kommentarer :o)

    Perfektionisme eller ej, tingene skal være i orden før jeg kaster mig ud i at sælge eller beskrive opbygningen. Som jeg skrev kommer der ingen DIY/vejledning. Kommer der senere en sådan, kan jeg stå 100% inden for indholdet.

    Nanna - Der er flere ting, som jeg ikke er helt tilfreds med. Blandt andet sammensyningen om lynlåsen. Ydermere er taskens bund efter flere gennemsyninger blevet en anelse tyk. Dette vil jeg forsøge at undgå med en ny model.

    SvarSlet
  9. Kan du mon tage et billede af den fra siden - således at man kan se højden? :)

    SvarSlet
  10. Har du lavet en "normal" taske med flad bund, og derefter lavet siderne i toppen ? :)

    SvarSlet
  11. Hej Nanna. Nej. Der indgår 3 bunde i tasken. De to sider er hver en bund og selve taskens bund er også lavet som en bund.

    SvarSlet
  12. Hvor er den fin, tænkte også med det samme at den mindede om mine cpt'er.
    Mvh Mia

    SvarSlet
  13. Hej Helene.
    Jeg har nu her hen over sommeren kigget din blog igen og igen... og hvor er det bare en dejlig og inspirerende side:-) Jeg vil gerne takke dig for at dele dine "opskrifter". Jeg havde tænkt mig, at jeg ville på kursus i denne flette teknik, men takket være din blog har jeg sparret de penge! Jeg synes, at det jeg indtil nu har lavet (en lille taske, en halvstor kurv og er nu i gang med en støre taske) bliver helt fantastik godt - og jeg får super feedback fra alle:-)
    Endnu engang tusind tak:-) Bliv endeligt ved med at opdatere - jeg skal nok følge med!!!
    Mvh. Signe

    SvarSlet
  14. Hvor er det bare flot. Mon der kommer en DIY ? ;-)

    Kh Mette

    SvarSlet
  15. Hej Helene
    Den er da helt igennem skøn! Kender godt det med, at man ikke er helt tilfreds første gang. Heldigvis er det så bare med at finde sin stædighed frem, så lykkes det :-)
    Kh
    Dortes/mangebaekke.blogspot.com

    SvarSlet
  16. Hold da op, hvor er den flot!!!
    Jeg håber der kommer en diy, engang når du er helt tilfreds :-)

    Stine

    SvarSlet
  17. NEj hvor er den flot, du er bare så god til det der fletten, :-) ♥♥♥

    SvarSlet
  18. Skøn prøve du har fået lavet der.... super til en toilettaske eller penalhus til ungerne...

    Håber virkerlig også at der kommer en diy på et tidspunkt... smil.

    God dag...

    :o)

    SvarSlet
  19. Jeg er ellers ikke helt flippet med de der flettede tasker... klart nogen fede ting, men ikke rigtig min stil... Men den her er jeg vild med... den er super flot...

    SvarSlet
  20. Den er super lækker og meget anvendelig. Ville da elske at have mit sminke i sådan een.

    Stødte i øvrigt på et link til din side i morges....jeg er fan af en FB side der hedder reuseconnection, som samler på sjove eksempler på genbrug.
    Du kan se det her : https://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=10150260531101561&set=a.10150241908646561.324277.253021991560&type=1&theater

    SvarSlet
  21. FOR F..... !!!! den er bare for fed!!! SUPER lige til en make-up pung, penalhus eller hvad ved jeg. Ud fra dine billeder ser den den rigtig godt ud. Glæder mig til, at der kommer en DY på den.
    TAK for en kanon hjemmeside.
    Hilsen Heidi

    SvarSlet
  22. Hvor er den altså fin! Har flettet lidt selv og har lært meget fra dine vejledninger. Mange tak for dem :)
    Har selv overvejet at lave en firkantet taske som denne, men hvor finder man en lynlås der passer? Enten skal man have en ret bred lynlås eller flette med meget små tern, for lynlåsens bredde skal vel kunne dække to tern diagonalt. Har du brugt en særlig bred lynlås?

    SvarSlet
  23. håber da der kommer en vejledning senere på den.. Den er jo helt fantastisk.

    SvarSlet
  24. Piletossen - Mange tak for linket. Jeg er ikke på Facebook, så den havde jeg bestemt ikke fanget selv! Men genial sammenslutning for genbrugsglade mennesker! :o)

    Pernille - Lige præcis. Lynlåsen er en bred variant. De findes tit i genbrugsbutikker (måske de var in for 10-20 år siden). Ellers findes de i flere Stof 2000 butikker.

    Og tak for alle jeres positive kommentarer. Det er virkelig dejligt at høre, at I er så mange, som har fået en masse fede projekter ud af mine vejledninger og skriverier. Det er sådanne kommentarer som er med til at gøre det fantastisk at blogge og værd at bruge tid på DIY's med mere. Mange tak!

    SvarSlet
  25. Sidder lige og tænker. Kan man ikke lave to kurve som sættes sammen med lynlås. Tænker man kunne lave 5-6 starts firkanter som syes sammen
    og bygge uden om den som en aflang kurv...

    Birgitte Hassing

    SvarSlet
  26. Hej Helene

    Har du lavet den med dobbelt bund, ligesom tasken med flad bund???

    Hilsen Laila

    SvarSlet
  27. Hej Birgitte - jeg fårstår delen med de to kurve, men ikke delen med firkanterne. Der indgår som nævtn tre kurvebunde.

    Laila - hver af de tre bunde som indgår i tasken har et dobbelt stykke i sig.

    SvarSlet
  28. Ej, hvor er den fin!

    elskershopping.blogspot.com

    SvarSlet
  29. Den ser bare super flot ud :)


    Sommerhilsen


    Pelle
    http://iphonereparationer.dk/

    SvarSlet
  30. Hvor er den flot, har flere gange overvejet at lære teknikken, og med den løsning der ville det da også give en undskyldning for slikket man alligevel ikke kan undvære :)

    SvarSlet
  31. Hej Helene :)
    Super fed blog du har! De fleste af de julegaver jeg har fået lavet, har jeg lavet med inspiration fra dig - tak for det!

    Jeg har lige et enkelt spørgsmål; Hvor store er ternene til penalhuset her? :)

    SvarSlet
  32. Hvor lyder det bare godt :o)

    De brugte stykker plastik måler cirka 4 x 9 centimeter.

    SvarSlet
  33. Sweet blog! I found it while surfing around on Yahoo News.

    Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News?
    I've been trying for a while but I never seem to get there! Appreciate it

    My blog home cellulite treatment

    SvarSlet