En sen hilsen / et nyt valg

En sen hilsen fra foran symaskine. Gulvet er ryddet og lapperne lagt op. To hele baner er allerede syet sammen! Findes der noget så hyggeligt som at sy, når det blæser, er koldt og regner udenfor? En super dejlig måde at slutte en lag dag på!

Dagen i dag har budt på mange nye ting. Som den vakse læser har opdaget, står der ikke længere sygeplejestuderende under beskrivelsen i højre kolonne. Nu er der i stedet tilføjet multimediedesign. Efter mange overvejelser har jeg, til folks store undren, først nu indset, at det er den lidt mere kreative/teknologiske vej jeg skal i. Efter et 3-årigt sving ind på den naturvidenskabelige sti samt et sygepleje-eventyr på ½ år, er jeg slet ikke i tvivl mere. Multimediedesign - det er min retning.

Det føles allerede lidt ligesom at finde noget, som man længe har søgt eller manglet uden at være klar over det. Ja, det føles egentlig som at være kommet hjem!

15 kommentarer:

  1. Pøj pøj med dit valg. Held og lykke på vejen. Jeg er begyndt at samle til et tæppe (der skal meget til) Er vild med alle de flotte der kreeres rundt omkring. Så skal jeg bare turde :O)

    SvarSlet
  2. sikke et fint tæppe du er i gang med, jeg er helt vild med dit farvevalg. Held og lykke med din nye uddannelse, dejlig du har fundet det du gerne vil.

    SvarSlet
  3. Whau et flot tæppe :)
    Du er simpelthen så helt igennem krea.
    Velkommen hjem!

    SvarSlet
  4. Hejsa
    Hvor er det bare et flot tæppe.
    Skønne farver og fin sammensætning.

    Det bliver du rigtig glad for.
    Kh. Dianna

    SvarSlet
  5. Hvor bliver det bare super flot Helene :)

    ...og hvor er du sej at du træffer dine egne valg. Alt det du har prøvet propper du jo bare om i rygsækken, det blir´ man bestemt ikke dummere af!
    kh Libbie

    SvarSlet
  6. Det var da nogle flotte farve, som man kan blive glad i låget af :-O især i disse regnfulde og stormende dage ♥♥♥

    SvarSlet
  7. Tillykke med valget - husk, at livet ikke handler om, hvor man kommer hen, men om at man er glad på vejen dertil ;-)
    ps. tæppet ser fantastisk ud!

    SvarSlet
  8. Lyder som det helt rigtige valg og krydser fingre for at du bliver glad for den ændrede kurs. Inden jeg søgte ind på læreruddannelsen drømte jeg også om at læse til multimediegrafiker...dengang var det dog stort set umuligt at få job efterfølgende, men nu hvor der er nedskæringer overalt i folkeskolen, overvejer jeg igen at søge ind (mar min sag ellers er afgjort hos kommunen).
    Rigtig fint tæppe og lækre farvevalg og mønstre!

    SvarSlet
  9. Det kan da kun blive lækkert, når du bliver færdig! :)
    Og følelsen af endelig at være faldet til ro og rette - den kender jeg godt! :)

    SvarSlet
  10. Tak for jeres søde kommentarer.
    Jeg flasher tæpper igen, når det er blevet færdigt.

    SvarSlet
  11. Held og lykke med det, og uden at kende dig andet end fra blog miljø, synes jeg da det er meget mere dig - al den kreativitet skal da bruges i dit virke.

    Jeg ville have ønsket den uddannelse havde fandtes, da jeg var ung eller i hvert fald yngre.

    SvarSlet
  12. Hejsa
    Sikke et smukt tæppe du har sat dig for at lave - er helt vild med farverne og faktisk har du været inspirationen til at jeg vil lave et og give min mor i julegave. Jeg har lige et enkelt spørgsmål - bruger du noget mellemlægsvat af en eller anden art? Jeg er nemlig faldet over noget thermolam, som jeg tænkte ville varme rigtig godt i sådan et tæppe, men ville det være helt hen i vejret?

    Mange hilsner
    Agnethe

    SvarSlet
  13. Agnethe. Tæppet her er tiltænkt sengen, altså et sengetæppe. Jeg har dog alligevel valgt noget tyndt mellemlægsvat mellem forsiden og bagstykket. Så kan det også bruges som hyggetæppe.

    Men omvendt. Mit patchworktæppe får det tykkeste mellemlægsvat jeg kunne finde i hele byen. Det skal være et sofa-tæppe. Så thermolam kan du sagtens bruge, vil jeg mene.

    SvarSlet
  14. Tusind tak for svaret Helene - så vil jeg købe mig noget thermolam, så det også kan holde min mor varm på de kolde vinteraftner...

    Mange hilsner
    Agnethe

    SvarSlet