Fold selv kuverter af genbrugsmateriale

Som de fleste nok snart ved, har jeg en svaghed for det grønne bladmønster fra indersiden af en del kuverter. I øvrigt tak til alle jer der gemmer kuverterne med mønstret og sender dem til mig!! Imidlertid er jeg ikke vild med det ydre udseende af disse kuverter. Så nu er jeg begyndt at folde mine egne - stadig med grøn inderside.Kuverternes ydre folder jeg af brune aflagte kuverter, som jeg limer bladmønster på den ene side af.

En rigtig dygtig pige har smidt denne fantastiske vejledning til origami-kuverter på Youtube. Kuverterne kan super nemt foldes uden brug af saks eller andre værktøjer. Det tager relativt kort tid at folde en kuvert og den er super praktisk, idet kuverten kan lukkes og holder sig lukket uden brug af tape eller lim.

1 kommentar: