Dagens AHA-oplevelse


Fik for et par dage siden en spændende mail fra en fast læser, Lisbeth. Lisbeth var så venlig at indvige mig i en super sjov måde at lave bordskånere på. Jeg forstod først ikke metoden forklaret pr. mail. Lisbeth opgav ikke og i dag dumpede den smukkeste grønne bordskåner ind ad døren samt en hæklet trin for trin vejledning.


Kapsler fra glasflasker med hæklede omslag som herefter er syet sammen. Ganske simpelt og alligevel yderst dekorativt med et strejf af genbrug. Lige som Helene kan lide det allerbedst! Ydermere er en sådan bordskåner en super ide, hvis man ligesom jeg har en del bomuldsgarn-rester på lager.


Jeg har nu fundet hæklenålen frem. 1... 2... 3... Bordskåner til mig :o)

Bemærk i øvrigt lige hvor stort mit avocado-træ er blevet. Det har nu fået æren af at stå på Lisbeths fine bordskåner!

12 kommentarer:

  1. Hej Helene

    Ja det er super smart - linkede for noget tid siden til denne DIY - http://inasdesign.blogspot.com/2011/08/diy-hklede-bordskanere.html - de bliver altså mega fine!

    Kh. Mette

    SvarSlet
  2. Ja, dem har jeg også fået lavet en del af efterhånden - genialt, også med henblik på, hvor lidt garn der skal til en kapsel, så nu er det endegyldigt SLUT med at smide selv de mindste garnrester ud! :D

    SvarSlet
  3. Sådan nogen gad jeg bare godt at ha' Det er brandsmart!
    Minder mig lidt og om det hun hækler på bloggen Cornflower blue. Hun hækler nogle fede organiske billeder.

    SvarSlet
  4. Man kan se en trin for trin demo her (:
    http://inasdesign.blogspot.com/2011/08/diy-hklede-bordskanere.html
    Her har jeg lært at lave det (:

    SvarSlet
  5. Tak for tippet - jeg smutter forbi inadesign :o)

    SvarSlet
  6. Hej Helene
    Flotte billeder du har lagt ind. Vidste ikke der også var nogle lagt ind her på nettet som jeg fortalte dig , har jeg lært det af en gammel dame på et plejecenter for mange år siden.... Glæder mig til at følge dine her på bloggen god weekend....

    SvarSlet
  7. Wauw, sådan en bordspæner er da rigtig fin!

    SvarSlet
  8. Hvor er de bare flotte! Det er en skam jeg ikke kan finde ud af at hækle, selvom jeg har forsøgt rigtig mange gange!
    Forrsten kan man også lave disse små "puffer" som eksempelvis Ferm living eller Openmind har lavet :)

    SvarSlet
  9. Wauuuuu super ide også er den da kanon flot. Er det en opskrift man evt kan få samt en vejledning jeg må da helt sikkert eje en i pastelfavet :-)Kanon og mange mange tak fordi du altid er så sød at dele ud af dine ider Kram Else

    SvarSlet
  10. Jeg kan huske min mor lavede en del af disse bordskånere da jeg var barn ;) Hun lavede dem dog som en vindrueklase. Øverst 3 kapsler, så 4, igen 3, 2, 1 og så lavede hun også stilken og syede den på øverst. Og i alle mulige farver - ret søde. Kan prøve at finde en og tage et billede hvis du er interesseret!?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne være rigtig sjovt at se :o)

      Slet