Et alternativ til bog-brug


Nej, jeg er (desværre) ikke begyndt at sætte mig ind i tilstandene i Danmark under besættelsen. Jeg har i stedet kastet min kærlighed over de gamle tunge bøger af en helt anden grund. De røg med hjem fra den lokale genbrug, fordi jeg gerne vil prøve at lave et lille skab samt en alternativ sættekasse. Tanken er, at skære huller ind i de mange sider, så de afslutningsvis danner små hyller. Bøgerne er solide, har læder på ryggen samt tykke for- og bagsider. Så jeg håber på at kunne montere både greb og to beslag til ophæng.


Jeg mangler stadig at få skåret mig vej gennem midten af omkring 250 siders Danmarkshistorie. Herefter skal der leges med lim og tapetklister før et håndtag afslutningsvis kan monteres på bogens forside. Fortsættelse følger....


8 kommentarer:

  1. Det har jeg set gjort mange steder, det kan godt blive fint ☺

    SvarSlet
  2. Hmmm.. Tror slet ikke jeg kan forestille mig hvordan det kommer til at se ud, så når du er færdig vil jeg vældig gerne se det færdige resultat. :)

    SvarSlet
  3. Det bliver spændende at følge :o)

    SvarSlet
  4. Fantastisk god idé. Held og lykke med projektet!

    SvarSlet
  5. spændende. Elsker at genbruge bøger

    SvarSlet
  6. Hvor sjovt! Har aldrig tænkt over, at man selvfølgelig selv kan lave den slags bøger! Hvor smart! :)
    Glæder mig til at se det endelige resultat :)

    SvarSlet
  7. du er så sej, Helene! :)

    Kh Nanna

    SvarSlet