Et sjovt lille regnestykke...

Tasken her består af 8 ringe. Hver ring består af 72 tern. Altså har tasken i alt 576 tern. Ud af hvert tyggegummipapir kommer 2 tern. Tasken her er derfor flettet af hele 288 stykker tyggegummipapir. Ja, hele 288 stykker Stimorol tyggegummipapir har her fået nyt liv! Det næste man så kan overveje er, hvor mange stykker tyggegummi der er blevet spist, for at få skaffet alt det tilplastede papir. Ifølge mine optællinger samt Stimorols varedeklaration findes der 10 stykker tyggegummi i hver pakke. 288 x 10 = 2.880 stykker gennemtygget tyggegummi!

Er du også mere end almindeligt glad for tyggegummi, kan papiremballagen anbefales som flettemateriale. Dog tager det en god slat tid at tiltape alle papirstykkerne før foldning. Har du ikke selv tålmodighed, kan tasken her købes ved at klikke lige her (klik).

8 kommentarer:

  1. ... jeg er nu mere nys efter at høre, hvordan du har fået fat i det skønne Frellsen papir???
    For da jeg gik ind i vores ene Frellsen butik, var det da lige før hun rev hovedet af mig! :///
    Helt seriøst - hun blev næsten helt aggressiv da jeg spurgte om det var muligt at få nogle brugte poser ell lign... :(((

    SvarSlet
  2. Zgrubler - En del firmaer køber poserne ind i store mængder og bruger dem til at fylde på kaffe-/kakaoautomater. Så måske en aftale med en kantine eller noget kan gøre det?

    SvarSlet
  3. Hej Helene.

    Har ikke selv prøvet endnu, men har fået et godt råd om at man kan spraye den færdige taske med klarlak...Så er man fri for tapen :)

    SvarSlet
  4. Tak for tip, Helene,- det vil jeg måske prøve ☺

    Camberth,- Du kan ikke sy det sammen, hvis det ikke er tapet, da du ikke vil kunne stramme tråden/garnet nok...

    SvarSlet
  5. Ej, hvor er den fed! Jeg spiser meget tyggegummi .. men måske ikke lige SÅ meget. Hehe.

    SvarSlet
  6. Hold nu lige op et STORT stykke arbejde... Imponeret, ja det er jeg:-))

    SvarSlet
  7. Det skal måske lige tilføjes, at jeg har haft en hel del hjælpere til at samle Stimorolpapir igennem de sidste cirka 2 år. Men der er faktisk allerede tæt på at være nok papir til en taske til :o)

    SvarSlet
  8. Kan altså godt li´ dine filosofiske tanker, der kommer når du fletter ...

    SvarSlet