Fremvisning på Vestforbrændingen



Pakkede her til eftermiddag en STOR stoppet kuffert fyldt med ting lavet ud fra genbrugsmaterialer. Tingene blev i et par timer udstillet hos Vestforbrændingen i forbindelse med en "skralde-workshop". Der var heldigvis dejligt med plads at sprede sig på, som I kan se. Synes det er så sjovt når mine ting får folk til at begynde at udtænke nye ideer selv :o) Så har udstillingen ligesom været det hele værd, når man får plantet et lille frø i andre.


Og tænkt engang. Jeg blev omtalt som designer."Er du hende designeren der?". Hvad svarer man så? "Øh ja". Egentlig er jeg utrolig stolt af det. Omvendt har jeg det også lidt spøjst med titlen. Jeg er jo egentlig bare mig, Helene. Tænker jeg selv.... Hvad er den designer egentlig? Skal man lave sine egne ting ud fra ideer andre tidligere har fået? Eller skal man få grundideen selv? Den er lidt svær!?

9 kommentarer:

  1. Du kan sagtens være stolt af den titel, så kreativ du er. Og det der med om du er designer eller ej, der mener jeg, at når det er dine hænder der har formet og lavet "tingen", ja så er du da designeren, for du har jo som regel et billed oppe i hovedet af, hvordan den skal se ud. Lidt klodset udtrykt måske :)

    SvarSlet
  2. Ej nogle fine ting du har fået lavet og har udstillet - en fin lille "stand", og nytting og særdeles fedt at det er genbrug! God inspiration!!

    Go aften
    Frk.Munk

    SvarSlet
  3. Du er designer! Jeg har det altså også enormt svært med det, når min svigermor hun omtaler mig som designeren... Og jeg er endda uddannet beklædningsdesigner - Derfor synes jeg allige at det er en "stor" titel at bære på:-)

    SvarSlet
  4. Tag imod med kyshånd. Rigtig fin detalje at du skriver hvor mange poser du har brugt til tasken. Det sætter det lidt i perspektiv.

    SvarSlet
  5. Hvor ser det fedt ud og jo du er da designer :)
    Hvordan har du egentlig fået den røde sele til at sidde fast på tasken?
    KH Micha

    SvarSlet
  6. Helle - Uklart formuleret? Synes egentlig det ramte meget godt :o)

    Frk. Munk - Tak for rosen. Nu hvor jeg ser billederne er jeg faktisk lidt overrasket over, et at jeg kunne have det hele i én kuffert og to, at jeg har fået fremstillet så mange ting og sager.

    Dorthe - Nårh ja selvfølgelig. Den titel kan man også uddanne sig til. Det har jeg faktisk slet ikke haft med i overvejelserne på trods af, at jeg jo selv er begyndt at læse multimediedesign. Det er virkelig en "stor" titel at bære på!

    S for sol - Dejligt at du fanger min pointe med skiltene. Håbede på den måde at få folk til at tænke lidt over hvor meget det egentlig batter. Det er jo så heldigvis lykkedes, kan jeg konkludere :o)

    Micha - jeg har egentlig bare syet som når jeg syr en taske sammen. Så har jeg bare ind imellem lavet små sting op i hanken for herefter at sy videre i tasken. Giver det overhovedet mening?

    SvarSlet
  7. Skønne ting - jeg må sige at det overrasker mig at der går så mange kaffeposer til .

    SvarSlet
  8. Hej Helene...

    For det første, så er designer ikke en beskyttet titel (som læge eller psykolog), men en titel alle kan tage.

    Du er designeren i det øjeblik, du gør et selvstændigt valg, og det gør du i det øjeblik, du ikke følger mønsteret punkt for punkt... Alle designer stjæler - fra historien (det begyndte de allerede på i renæssancen) eller fra naturen eller en anden... Det findes sku ikke originale ideer længere...

    Selv svinger jeg lidt imellem udtrykkene designer og kunsthåndværker... For jeg designer mine ting, men jeg er også håndværker...

    SvarSlet
  9. haha ja tror godt jeg forstår hvad du mener :) Kender godt det med at man ikke lige føler det giver mening, men har forstået ideen og synes det er smart :)
    KH Micha

    SvarSlet