Same same but different

Jeg adoptere lige Ulla's ide for et enkelt indlægs skyld! I anledningen af, at jeg i går fandt det før omtalte røde sengesæt, røg jeg på hovedet i gemmerne og fandt den lilla variant frem også :

Det lilla stykke, som jeg har, har oprindeligt været en metervarer. Det røde sengesæt er "født" som et sengesæt og har stadig mærke. På mærket står "nt of Denmark - made in Denmark". Der må altså være solgt både metervarer og sengesæt. Nogle der kender til andre ting lavet med samme mønster?

Jeg ved i hvert fald at stoffet også findes i grønt, hvidt, orange og brunt. Findes det mon i flere farver?

10 kommentarer:

  1. Suk det er skønt i den lilla variant. Sig til hvis du kan undvære et lille stykke:) Jeg kender kun den grønne og den orange/røde variant.

    SvarSlet
  2. Nåhr ja..og så den beige/hvide:)

    SvarSlet
  3. Jeg sukker også over hvor heldig du er..:) Og hører også gerne hvis du kan undvære lidt..;)
    De er vildt fine...
    KH Anne

    SvarSlet
  4. Åhhh jeg tror altså jeg har set et nede i min lokale genbrug, dog med hvid bund og orange blomster. Tjekker lige mandag om de stadig har det og om det ikke godt nok er magen til.

    SvarSlet
  5. Smukke stoffer! Jeg har lidt af den brune variant :o)

    SvarSlet
  6. jeg mener at æbleblomst (mirjam) har det i blåt. det er super fint. har selv det røde NT danmark er desuden dem der har lavet de kendte elefanter.

    SvarSlet
  7. Det er vildt vildt fint. NT står for nordisk tekstil, det var en stor fabrik i Odder. Den lukkede for 15-20 år siden.
    Kh V

    SvarSlet
  8. Anne + Malene. Jeg skal nok give lyd, hvis jeg kan undvære. Pt vil jeg gerne beholde det som helt betræk.

    Kristiane - så ville jeg sørme smutte forbi min genbrugsbutik mandag ;o)

    Stinne - Sikke klog jeg bliver. Vidste ikke, at Nt of Denmark også stod bag elefanterne.

    Vibeke - Og endnu klogere endnu, bliver jeg. Tror jeg vil grave lidt mere i Nordisk Tekstils historie! Tak for infoen!

    SvarSlet
  9. Hvor fedt at se de forskellige udgaver, og spændende der er en blå. Den må jeg lige ud at kigge efter. Jeg har også to andre slags end dem du viser her, nemlig disse: http://retrorejen.blogspot.com/2011/10/same-same-but-different.html

    SvarSlet
  10. ej hvor sjovt at NT lå i Odder- mit røde stof, som aldrig har været brugt har jeg fra min mor- vi boede indtil 1975 i Malling- og hun købte altid stof i en butik i Odder- og hun har så bare aldrig fået syet af det- og nu er noget af det landet hos Kirkesjov og ved Retrorejen- men fedt at der findes så mange farver af det- jeg har altid syntes at det var så fint- og det har lige som altid været der- i stofbunken altså... :-)

    SvarSlet