Akvarel inspiration




Ved lidt at et tilfælde havnede jeg på en mindre lokal udstilling af Akvareller malet af den for mig ukendte svenske kunstner Anna Törnquist. På udstilling forelskede jeg mig i billedserien med fuglene her. Både pga. motivet men bestemt også pga farvebrugen og den klare blå. Jeg har forsøgt at tage nogle billeder, men glasrammerne spolerede en del af fornøjelsen. Tænkte at nogle af jer måske kan få lige så meget inspiration ud af billederne som jeg. Jeg kan lige se et af billederne på min hvide væg!! :o)

Jeg har lige siden mødet med fuglene haft lyst til at finde akvarelfarver frem og male løs. Trangen er ikke blevet mindre, siden jeg på Anna's hjemmeside faldt over en hel serie billeder til med de smukkeste køer! Kig endelig selv med her: www.annatornquist.se

5 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå du faldt for de billeder - de er totalt skønne :)

    SvarSlet
  2. Hvor er de fine, elsker også de blå farver. Tak for tippet om kunstnerens hjemmeside :)

    SvarSlet
  3. Hvor er de også bare fine, de blå fugle akvareller!
    /Liv

    SvarSlet
  4. Fine akvareller, jeg blev helt betaget af kunstnerne "damer på farten"

    SvarSlet