Når IKEA møder Ben & Jerry





Forkæl dig selv med 40 bøtter lækker is eller sørg for at andre gør noget af arbejdet for dig. Vask bøtterne og klip bunden forsigtigt ud. Nas dig til en udsmidningsklar saml selv lampe fra IKEA og benyt plastikskellettet til den nye og mere farverige lampe. De stykker plastik der tidligere udgjorde lampen kan bruges til at klippe passende stykker is-bøtte. Jeg har dog ændret lidt på formen, for at lampen her blev lidt mindre.


Så fik lidt af mine tidligere nævnte is-bøtter endelig ben at gå på! :o)

16 kommentarer:

  1. Lige nu er jeg glad for at vide at du:

    1. er en lille tynd pige
    2. har venner og familie, som levere materialer til dig...

    Ellers er det der usandsynligt meget is... men Ih hvor er den fin...

    SvarSlet
  2. Ja Mette, det burde jeg måske have skrevet. Bøtterne er samlet over flere år. Ydermere kan jeg ikke prale af at have spist dem alle selv. Det skal jeg jo skrive ;o)

    SvarSlet
  3. Hvor er det en sjov idé! Og en super undskyldning til at spise lidt ekstra Ben&Jerrys :). Dét kan jeg lide ;).. Super fint resultat!

    SvarSlet
  4. Den er for cool...! Jeg ved hvad jeg skal fodre mine venner med nu... Selvom jeg elsker B&J tror jeg ikke jeg kan klare så mange selv...

    SvarSlet
  5. Hold da op, sikken lampe! Sidder her med et stort smil :)

    SvarSlet
  6. Den er da helt utrolig fantastisk...
    Håber nu alligevel at du har fået hjælp til at spise alt det is ;O)

    SvarSlet
  7. ...og pludselig fandt man en undskyldning for at æde Ben&Jerry's til man brækker sig. Og fortsætte lidt endnu derefter. Tak! :D

    SvarSlet
  8. Helt enig i alle lampens kvaliteter, men er lidt nysgerrig på hvordan den virker, --Kan den lyse ??
    VH mette

    SvarSlet
  9. Altså lampen er klar, parat, start til at få sat en pære i, når den medfølgende fatning er monteret. Men jeg har mine betænkeligheder angående brandfare. Pæren kommer selvfølgelig ikke tættere på pappet, end den vil have været på plastikken i IKEA-udgaven. Det er nok bare mere det med at plastikket er udskiftet med pap.

    Men pt står jeg ikke og mangler en loftlampe. Så en får bare lov at hænge og pynte. Så kan jeg altid få testet det andet af ved en senere lejlighed.

    SvarSlet
  10. Fantastisk idé, den lampe er da vildt skøn

    SvarSlet
  11. Kæft, det ser godt ud, Helene! :)

    SvarSlet
  12. hvor er den fed.. men ville nu være nervøs for at tænde den, hvis det var mig, men fedt ser det ud :)
    KH Micha

    SvarSlet
  13. Du er for vild Helene:-), Lasse og jeg er ved at finde ud af hvad vi kan finde på at gøre med vores over spisebordet:-). Jeg gir snart the det sædvanlige sted, bare sig til hvornår det passer ind:-). Knus

    SvarSlet
  14. Den er super fed :) har du brugt de tidligere plastic lapper som skabelon?

    SvarSlet
  15. Debbie. Både ja og nej. Jeg brugte de gamle plastikstykker til at tegne hullerne af med. Hullerne bruger man til at hægte stykkerne fast på lampe stativet. Formen på de nye papstykker har jeg ændret en del. Dette for at lampen skulle blive mindre og kompakt.

    SvarSlet