Om jagten på et bord...

Jeg gjorde et fund forleden... Det fineste hvidmalede bord... desværre havde nogle gjort det samme fund før mig. **RESERVERET** stod der så fint hen over bordet. Men bordet havde været reserveret et par dage uden at være blevet hentet. Der var halvandet døgn til fristen udløb. Desværre var damen i den lokale genbrugsbutik ikke specielt medgørlig. "De skrev sørme ikke mere end en op ad gangen".


Slukøret måtte jeg forlade mit fund - jeg har virkelig ledt efter et sådan bor i teaktræ længe med ideen om at male det hvidt. Nu havde en eller anden udført det for mig, og oven i købet smidt bordet af i genbrug. Jeg var virkelig ærgerlig over ikke at kunne nappe det med. Dette fornemmede farmand og sagde, at jeg da kunne prøve at ringe og høre. Her tog den venligste dame røret og jeg blev skrevet op som nummer tre, viste det sig. Nummer 1 var ikke dukket op og nummer to havde til og med dagen efter.


Dagen efter ved middagstid tilbragte jeg endnu et kvarter med mit bord i genbrugen. Det stod der stadig. Halv fem ringede jeg, det var der endnu. 10 minutter i fem var bordet mit, købt og betalt. Ind på bagsædet af bilen og hjemad. Som min kære mor sagde, og hun fik sørme ret: "Nummer 1 og 2 fik det ikke hentet, men noget siger mig, at nummer tre bestemt får det fragtet hjem!" :o)

Nu står det så her. Sirligt afvasket med en kaffekande på. Omgivet af hyggepuder, store blomster og tykke tæpper. Jeg knuselsker det allerede. Her var ikke rigtig plads til et bord, men jeg lever fint med yderst begrænset plads. Det bord skal stå foran min fremtidige sofa. Koste hvad det vil. Yderligere har det vist sig, at den tidligere ejermand/kvinde har bygget den smarteste konstruktion til. Så hiver jeg op i pladen kommer du ekstra bordplader nemt frem. Hermed bliver bordet dobbelt så stort og stadig solidt. Så herfra en venlig tanke til den tidligere ejer eller ejerinde.

17 kommentarer:

  1. Du har en spændende blog som jeg glæder mig til at følge.

    SvarSlet
  2. Hvor har du været heldig - også fortjent tror jeg.. det er Super fed det bord, og tro mig.. jeg leder osse med lys og lygte efter et magen til..:0)
    KH Iben

    SvarSlet
  3. Det kan betale sig at være sej! Tillykke med fundet.

    SvarSlet
  4. Alt godt kommer til den, der venter...og handler :o)
    Tillykke med kuppet.

    SvarSlet
  5. det var dog et fantastisk fund! det er også noget lignende jeg leder efter ;)

    SvarSlet
  6. Det kaldes ihærdighed belønner sig... Tillykke med sejren...

    SvarSlet
  7. Fiiiiint bord - tillykke med det...
    Kh fra fru sommer

    SvarSlet
  8. Tillykke med fundet, hvor er det fint :-) dejligt det allerede er sat så fint i stand, og godt din kære mor fik ret ;-)

    SvarSlet
  9. Hvor er den bare sej og virkelig velfortjent at du fik det med hjem:-) Elsker at følge med på din blog:-) mange hilsner Helle Roland.

    SvarSlet
  10. Suuuper fint bord, ville elske et bord med så stor en flade + pladsen under.
    Så mange lækkerier og fine sager man kunne anrette og pynte med der! (-;

    Tag et kig forbi min lille kreative blog:
    idemariaemilie.blogspot.com

    SvarSlet
  11. Ej hvor sjovt! Jeg stod og sukkede over selvsamme bord forleden, og fik pænt afvide at det var reserveret så der var altså desværre ingenting at gøre..

    Super lækkert bord - jeg må jo bare vente til næste gang;)
    Tillykke med det :)

    SvarSlet
  12. Tak for jeres kommentarer. Det lyder som om, at der hurtigt vil være kommet en 4. hvis jeg nu ikke havde hentet bordet. Undskyld jeg ikke lige lod det stå, Camilla :o) Men bordet har det fint, kan jeg berolige dig med. Det skal ikke tilbage i den store "onde" genbrugsbutik!

    SvarSlet
  13. Ej et smukt bord. Bliver det bredere eller længere? Jeg har et der bliver længere men drømmer om et der bliver bredere.
    Min veninde har et der bliver bredere med to små klapper og nogle ben man slår ud og sætter på hylden og vupti er det spisebordshøjde. Det er så smart! :)

    SvarSlet
  14. Hej Helene
    Jeg er dybt misundelig... Jeg vil så gerne have fat i netop sådan et bord.. Tillykke med fundet!
    Kh Line

    SvarSlet