2011 blev året hvor jeg...

... endelig fik hæklet mit store tæppe af sekskanter færdigt.
... med stor kamp, og hjælp fra en venlig sjæl som ikke hentede sit bord, fik fingrene i det lækreste genbrugsbord.
... fik genbrugt et "skellet" fra en IKEA lampe til at lave en ny af Ben & Jerry isbøtter.
... fik foldet min første taske af teposer.

... havnede på det bedste loppemarked nogensinde. Tremmestole til 25 kr, Rosti æggebægre til 1,25 kr stykket osv.
... endelig fik sadlet op i symaskinen og lavet det længe ventede sengetæppe.
... fik fundet mange nye måder at genbruge kuverter og papir på.
... fik endevendt hver en genbrug for stof til den dertil indrettede stofreol.


... blev helt bidt af at fremstille papirsophæng af diverse papirer og tapeter.
... gjorde et super godt stol-fund i en container som med maling og stof blev super fin!
... fik fundet min første IRA Danmark dåse med fugle, som jeg havde søgt efter længe.
... fandt et nyt fint stel at samle på. Længe leve samlergenet!
... havnede på forsiden af lokalavisen, så alle byens borgere nu ved hvilken pige der konstant overrender genbrugerne.
... fik foldet mit første bokslignende penalhus samt lavet en vejledning.
... sammen med kusinen med stor succes fik sået både frø fra peberfrugter, avocado og vandmeloner.
... var så heldig at finde en ordenlig portion Daisy stel til samlingen i den lokale genbrugsbutik.
... fik eller købte en Erik Kold bøtte eller ti. Ja - der er kommet flere til siden billedet! Ups! :o)

13 kommentarer:

  1. Ja, du har godt nok nået meget selv på krea-fronten, men også givet utrolig mange ideer videre til os "medkiggere". Tusinde tak for det og hermed et godt nytår til dig og dine.

    SvarSlet
  2. Jamen ih du milde du har fået samlet meget og flot at du nåede i dagspressen :) Lækre sager du har fundet, især det der Bjørn Wiinblad, det er mums

    SvarSlet
  3. Wauw, du har haft gang i mange ting! Jeg er imponeret!
    Hvor er dit hæklede tæppe flot!

    SvarSlet
  4. Hej Helene...

    Jeg ved hvor glad du er for daisy-stellet, så da jeg tilfældigvis faldt over denne, tænkte jeg straks på dig...
    http://www.dba.dk/porcelaen-kopper-margurit/id-78999801/

    kh
    Simone

    SvarSlet
  5. Tak for kommentarerne.

    Nu hvor jeg selv har været igennem alle årets billeder, er jeg også blevet ret overrasket over omfanget af mine sysler! :o)

    Tak Simone. Jeg tager et kig!

    SvarSlet
  6. Så mye flott du har gjort i året som gikk! Dette er første gang jeg er innom bloggen din, men jeg legger meg til som følger, for her inne finnes jo en riktig skattekiste av inspirasjon!:-)

    Ønsker deg alt godt i det nye året:-)

    SvarSlet
  7. Hvor er det imponerende og fedt at du samler det i en nytårsstatus.

    Fra Knitting Bee må jeg jo klart komplementere dit tæppe; hjemmelavede tæpper er jo fantastiske ;)

    http://the-knitting-bee.blogspot.com/

    SvarSlet
  8. Dejligt år. Du skal have et kæmpe køkken engang :) 2011 blev også året, hvor jeg fik stor glæde af dine vejledninger til at flette efter.

    SvarSlet
  9. Hej Helene. Var lige inde og se på din blok igen, synes du er meget dygtig . Men hvor sjovt. det stel du har fundet og gerne vil samle på , havde jeg i kaffekopper til 12, engang for mange år siden,jeg ved ikke engang hvad der er blevet siden. Men man bliver glad af at se på det . Så lykke og hel med at finde mere. Hilsen Sonja :-)

    SvarSlet
  10. Tak for jeres kommentarer :o)

    Og Sonja. Jeg har hørt om en del, der havde det engang. Engang for snart længe siden. Folk nævner altid, at de blev så glade af at se på det.

    Det gør jeg også selv! Så jeg leder videre.

    SvarSlet
  11. Masser af skønne ting - især syntes jeg at din ide med lampen bare er praktfuld, jeg har selv haft en af slagsen - den blev kasseret da det var en værre støvsamler :)

    SvarSlet
  12. Hvor er det en dejlig blog at studere. Jeg har siddet det meste af dagen og læst og kigget billeder, for jeg ville finde historien om det orange stel, du har billede af i højre side. Sådan et stel fik vi i bryllupsgave i 1970, hvor orange og brunt var meget moderne...vi havde orange lampe og orange betræk på spisebordsstolene. Stellet er for nylig smidt ud godt brugt, for opvaskemaskinen vasker mønsteret af, så det var uden dekoration til sidst. Mange tak for kigget, jeg vender helt klart tilbage

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt fantastisk historie!
      Og selv tak for kigget og på gensyn :o)

      Slet