Efterlyses: Södahl juleløber

Se et bedre billede af løberen lige her!
Efter at have syet en julesok til søster af en julet skjorte, har jeg fået lyst til at sy en stor rød julesok til mig selv efter samme mønster. Men jeg vil rigtig gerne have lidt dekoration på den. Problemet er nu, at jeg er faldet over et specifikt ældre juleprint fra Södahl, som jeg lige kan se på sokken.


Andre af Södahls print fra samme periode findes i overflod i byens genbrugsbutikker, men dette print er ikke til at opdrive i den store størrelse. Der findes både i mini-print og med list større motiver. Jeg søger de store. Det findes på runde duge og på bordløbere. Motiverne på de runde duge er en anelse svære at få til at passe på en "firkantet" sok. Men lykkedes det ikke at finde en løber med lidt større motiver, har en rund dug også interesse!

Jeg leder altså efter en løber eller alternativt en rund dug. Størrelsen/længden er fuldstændig underordnet så længe printet er stort. Jeg ved, at den findes i rød, brun og grøn. Farven er også underordnet. Jeg betaler selvfølgelig glædeligt for både dug og porto!


Tak for jeres tid :o)

18 kommentarer:

  1. Hej

    Hvis du ikke har held med at finde dette juleprint. Så er der en juleløber på Faster Anna.dk
    Den har også motiver fra krybespillet.
    Håber det måske kunne være noget for dig.
    God jul

    SvarSlet
  2. Jeg skal gøre mit bedste :)

    SvarSlet
  3. Hej... jeg så der var en der havde noget i den retning på gul og gratis... har du tjekket det?

    SvarSlet
  4. Gul og gratis samt DBA er tjekket. Der findes kun et par duge og en løber med det lille print. Intet stort, desværre.

    SvarSlet
  5. Hvor store skal motiverne være??
    Jeg har en stor rød dug med de motiver du søger.
    Måske har motiverne været mere faverige end de er nu, for de er ret lyserøde på min dug.

    SvarSlet
  6. Hvis motiverne er omkring omkring 9-10 centimeter høje ville det være godt.

    Må jeg se et billede af dugen? :o)
    Du har vagt min nysgerrighed!

    SvarSlet
  7. jeg var ude ved min svigermor i dag og hun har dem (desværre kun som dækkeservietter) men i lilla - så nu ved du at der er en farve mere

    SvarSlet
  8. Spændende information, Stinne. Jeg, og de af jer som holder øje for mig, har desværre ikke haft heldet med os endnu. Men jeg håber det lykkedes.

    Jeg sætter for alvor jagten ind her mandag... Den skal findes i en af de snart mange farver :o)

    SvarSlet
  9. Faldt over denne annonce på dba, og kom til at tænke på din blog, som jeg i øvrigt er meget begejstret for :o)

    http://www.dba.dk/sodahl-juleloeber-retro-d/id-79230949/

    Glædelig jul fra Viborg
    Trine V (tvejen@hotmail.com)

    SvarSlet
  10. Tak Trine. Det er præcis mønstret jeg leder efter, og jeg overvejer kraftigt at købe den løber du linker til.

    Men samme print findes med lidt større motiver, som jeg håbede at finde. Dog stadig uden held. Jeg har udset mig et par butikker jeg skal have tjekket inden jul. Finder jeg ikke løberen der, må jeg slå til via nettet!

    SvarSlet
  11. Og så faldt jeg da lige over en mere. Har altså ikke styr på, om det er lille eller stort mønster... Samme sælger har i øvrigt også en kagedåse (med uoriginalt låg!) med samme motiv...

    http://www.dba.dk/rund-sodahl-juledug-retro/id-79106952/

    Flere julehilsner fra
    Trine V

    SvarSlet
  12. -og her er endnu en. Tror oven i købet, at de alle er fra samme sælger... :o)

    http://www.dba.dk/rund-sodahl-juledug-retro/id-79036170/

    Trine V

    SvarSlet
  13. http://www.dba.dk/rund-juleloeber-blaa-orange-og/id-79431269/

    Trine V

    SvarSlet
  14. Hold da op Trine! Finder jeg ikke løberen med de store motiver, burde jeg nok forhandle en pris med personen bag alle annoncerne.

    Måske der vanker mængderabat, hvis jeg køber løberne og dåsen!? Det må prøves! :o)

    SvarSlet
  15. Der fandt du den så! Tak Trine!!!

    Jeg får nok aldrig fundet den i en firkant. Men den runde juleløber er med de store motiver!

    Den får jeg købt!

    SvarSlet
  16. Så har jeg budt ind. Heldigvis som den eneste!

    Fantastisk at du gad hjælpe mig med at lede, Trine! Tusinde, tusinde tak!

    Skulle du falde over en firkantet med store motiver, er du forsat velkommen til at skrive :o)

    SvarSlet
  17. http://www.dba.dk/juleloeber-skoen-retro-julel/id-79295523/

    Trine V

    SvarSlet
  18. Hvis du stadig gerne vil have dugen/løberen du leder efter, holder jeg gerne øje, arbejder i en stor genbrugsbutik nær Århus (Lystrup), vi får jo mange ting især her efter jul og nytår og nu er jeg en af dem der står for vores retro ting, så du må endelig sige.
    Fin blog du har, samler kaffeposer, så jeg kan få forsøgt mig med en mindre taske i 1ste omgang,så må jeg se om jeg kan finde ud af det klipper du stykkerne ud eller skærer du med rulle eller maskine ? har begge dele God aften til dig :-D

    SvarSlet