Kaktus sammenplantning (inspiration)


Så har jeg fået etableret min første lille "sammenplantning" af kaktusser. Den runde kaktus og den høje med rillerne tildels er hæklet efter denne rigtig gode (og gratis) vejledning. Den lave kaktus bestående af flere små dele er hæklet efter et billede fundet via Google.

Jeg har videreudviklet lidt på den høje kaktus med rillerne, for at få den lidt højere og tyndere. Den er super enkel at lave og består udelukkende af fastmasker. Både den høje mørkegrønne planter og de to på tallerkenen ovenfor er hæklet efter denne opskrift.

Jeg har brugt brunt bomuldsgarn til at hækle "jorden" i det ildfaste fad. Herpå har jeg syet hver kaktus. Jorden er hæklet af fastmasker i en cirkel. Stykker er herefter spændt ud over et stykke pap fra en kasse med kaffe.

Eneste detalje jeg mangler er en lille blomst øverst på den runde kaktus!

9 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jeg er også blevet rigtig godt tilfreds. Jeg skal bare have fundet noget lidt lysere loddent garn, så jeg kan hækle en selskabskaktus til de to i den musselmalede skål.

      Genbrugsbutikkerne byder dog ikke lige på det for tiden. Har et eller andet princip med, at jeg ikke vil købe nyt garn til kaktusserne.
      Så må jeg jo vente til der er gevinst :o)

      Slet
  2. De er altså så fine (og nemme at holde gætter jeg på) de der hæklede kaktuser

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, utrolig nemme at holde. Netop derfor har jeg valgt at have dem. Er super dårlig til at huske det med vandet!

      Slet
  3. Super flotte ;-) Det er ret fantastisk, hvad man kan hækle.... det er nærmest kun fantasien, der sætter grænser, men så er der jo heldigvis masser at inspiration at hente. Selv er jeg ved at hækle en lp og en skildpadde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig kun fantasien som sætter grænser. En hæklet LP, det må jeg da lige forbi og se. Har du mon vist projektet på din blog?

      Slet
  4. Nej, hvor er de bare fede! :o) Vil også have lært at hækle, så jeg kan lave min egen lille sammenplantning :o)

    SvarSlet
  5. Virkelig sjov idé! (og dejligt med kaktusser, man ikke kan slå ihjel....)

    SvarSlet
  6. Fed idé - er bare vild med dine kreativiteter!

    Kh. Karina (detkreativerum.blogspot.com)

    SvarSlet