Lopper fra Nordisk Films rekvisitlager #2

Som jeg skrev i går, fik jeg flere skatte med hjem fra lageret. Her en dyb musselmalet skål + en lille tallerken. Den lille tallerken minder meget om den jeg i sin tid vandt i en give away. Så de havner nok sammen med lys på eller noget.

Herudover fandt jeg en smule Colditz stel. Det røg med hjem. Egentlig ikke fordi jeg vil til at samle - tror jeg samler på stel nok. Synes bare det er så fint. Ydermere har stellet været brugt i en stribe Olsen Banden film. Det var steller her som Yvonne opvartede Olsen Banden med, når de udtænkte store planer.

Stellet kommer jo fra Nordisk Films rekvisitlager, så det kan meget vel være min flødekande som indgår i Olsen Banden ser rødt. En scene fra kaffebordet ses nedenfor:

14 kommentarer:

  1. Super fedt stel - den er virkelig flot den kande! Og lidt nostalgisk at det har været med i Olsen Banden.

    God søndag

    SvarSlet
  2. Hvor er det fint. Tillykke med det! kh Tina

    SvarSlet
  3. Hej :)

    Det er en fantastisk dejlig blog du har her. Jeg har fået rigtig meget inspiration her - endda til min undervisning :)

    Hvor fedt, hvis det er lige det stel fra den film! Blæret! Mange gange tillykke :)

    God søndag!

    Kh. Jenny

    SvarSlet
  4. HAHAH! Jeg købte den kande!!! Hvor er det morsomt! :)

    SvarSlet
  5. Altså, den store kaffelkande, der står på bordet, hvor egon sidder :)

    SvarSlet
  6. Jeg synes stadig at Ringsted ligger meget langt for mig - det ville så meget være slaraffenland for mig det der :)

    SvarSlet
  7. Anna - ja, det er lidt sjovt :o) Også lidt hyggeligt egentlig.

    SvarSlet
  8. Har faktisk sådan en lille sovsedims til fx smørsovs i det der "Olsenbanden stel" ;)

    SvarSlet
  9. Hvorfor ligger Rinsted så langt væk - specielt når ens forældre ikke har bil... Ellers nogle skønne ting du har fundet :)

    SvarSlet
  10. Mit yndlingsstel fra cafe kaffemøllen ;) fine fund !

    SvarSlet
  11. Hvor finder man ud af hvornår sådanne ting sælges??

    SvarSlet
  12. Altså hvis du tænker loppemarkeder og lignende generelt, så lokalaviser fra området du bor kombineret med markedskalenderen.dk. Sådan holder jeg mig opdateret :o)

    SvarSlet
  13. Hej Helene,
    Jeg følger lidt med her på din blog og synes den er super fed. Jeg kan selv godt lide at gå på loppemarked og i genbrugsbutikker. Sidst jeg var afsted tænkte jeg på dig, jeg så nemlig det stel du har købt fra Olsen Banden i en genbrugsbutik i Hobro...

    Trine

    SvarSlet
  14. Hej bloggere,er nogen interesseret har jeg et lignende stel til salg på DBA.
    Blot skriv Colditz stel-så skulle det komme frem.Kaffestel med sukker og føde.Knus jette

    SvarSlet