Lucie Kaas / Cathrineholm

En række billeder rundt omkring har siden sidste weekend fanget min opmærksomhed - en række billeder af det jeg først troede var Cathrineholm Lotus skåle i super fin stand. Men jeg er nu blevet klogere, takket være lidt hjælp fra et par bloggere som har besøgt Formland sidste weekend.

Det er sørme nye skåle med det fantastiske print, Lotus. Men ikke skåle i emalje, men i keramik! Og så i fine farver! Begejstring! Nu var jeg ikke selv en af de heldige, som kom forbi Herning sidste weekend. Så jeg har ikke stået med skålene mellem hænderne. Kun læst brochure venligt tilsendt af firmaet bag, Lucie Kaas. Men jeg synes ideen om ikke bare at reproducere skålene i emalje som dengang men i stedet at tænke keramik ind i projektet, er utrolig spændende.

Jagten på de ældre Lotus sager vil jeg aldrig stoppe. Det er jeg simpelthen for afhængig til! De ældre modeller har en eller anden form for historie med sig, som jeg ikke mener de nye har i samme grad. Men som et enkelt og lidt anderledes indslag i samlingen er skålene i keramik et super fint bud - i mine øjne.

Vi får at se i marts, hvor skålene skulle være at finde i butikkerne. Jeg skal i hvert fald forbi en forhandler og kigge lidt med fingrene (og pengepungen måske) :o)

Indlægget er skrevet af lyst udelukkende. Altså ikke et sponsorat.

3 kommentarer:

  1. hmmm.. Jeg ved ikke helt, hvordan jeg har det med dette, du skriver her.. Ideen om at man nu bare kan gå ind i en butik og købe en lignende skål, giver mig lidt en flad fornemmelse.. Jeg synes, at det tager lidt af spændingen og jagten. Keramik gør det selvfølgelig til noget lidt andet end de originale, men jeg ved altså ikke helt, hvad jeg skal tænke og føle.. Ved du, hvad de kommer til at koste?

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis sådan tænkte jeg også i starten.

      Men efter en del tanker, er jeg kommet frem til, at jeg ikke mener, at de nye og de gamle skåle kan sammenlignes på den måde. Synes deres udtryk er vidt forskelligt. Og jeg vil altid foretrække de ældre modeller. Til hver en tid.

      Men en ny flot stor skål vil jeg også synes om :o)

      De største skåle med en diameter på 30 centimeter kommer til at koste 499 ifølge hjemmesiden. Så prismæssigt er de billigere i forhold til netpriserne på modellerne i emalje, som vi har.

      Slet
  2. Jeg synes de er fine! Måske en smule for perfekte i udtrykket.. Men jeg har ikke pengene til de gamle modeller, og har aldrig været heldig at finde en loppesag, og så synes jeg faktisk det er et godt substitut (men også kun substitut). Så jeg tror, at der må et par af de skåle på ønskelisten.
    Kan kan godt genkende det Anna skriver med at fornemmelsen er lidt flad, sådan har jeg det også her og med elefantstof genoptrykket (som jeg i øvrigt heller ikke har noget af), men tror ikke jeg vil lade det holde mig tilbage..

    SvarSlet